پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اسلایدر, جهان  »   هوش مصنوعی به کمک کشاورزان می آید
14 مرداد 1395 , ساعت 9:32

هوش مصنوعی به کمک کشاورزان می آید

شرکت “Prospera” به دنبال راهکاری برای تلفیق کشاورزی و تکنولوژیست تا بیش از پیش این صنعت را مدرنیته کند. این شرکت به تازگی با به کارگرفتن هوش مصنوعی (AI) به اهداف خود نزدیک شده است.

شرکت “Prospera” به دنبال راهکاری برای تلفیق کشاورزی و تکنولوژیست تا بیش از پیش این صنعت را مدرنیته کند. این شرکت به تازگی با به کارگرفتن هوش مصنوعی (AI) به اهداف خود نزدیک شده است.

امروزه کمتر حوزه ای را می توان یافت که هوش مصنوعی بدان راه نیافته باشد. علم ژنتیک، اتاق های عمل، سیستم های هوشمند عکاسی و این بار علم کشاورزی. برای بسیاری از کشاورزان مراقبت از محصولات و رسیدگی به سلامت تولیدات یکی از بزرگترین مشکلات به حساب می آید. چرا که برای حصول نتیجه مطلوب و برداشت یک محصول ارگانیک باید از لحظه کاشت بذر تا هنگام برداشت رسیدگی های لازم انجام پذیرد. شرکت Prospera یکی از نخستین شرکت های تلفیق کننده صنعت کشاورزی و تکنولوژی با بهره گیری از هوش مصنوعی و البته تجربیات کشاورزان به دنبال راهکاری ست که تمامی مراحل کاشت تا برداشت را از حالت تجربی خارج کرده و با کمک سیستم های کامپیوتری و ماشین های هوشمند به روشی کاملا علمی مبتنی بر اطلاعات دقیق تبدیل کند.

شرکت Prospera با به کارگیری دقیق ترین دوربین های هوشمند و همچنین سنسورهای پیش بینی کننده آب و هوا شرایطی را برای کشاورزان فراهم می آورد، که نه تنها بسیاری از مشکلات بلکه سهم عظیمی از خسارت های وارده به کشاورزی را نیز کاهش داده است.

در ابتدای کار، این متد قادر است نوع زمین مورد نظر برای کشت را مورد بررسی قرار داده و با محاسبه شرایط جوی و نوع خاک موجود گیاه قابل رشد با کمترین خسارت و آسیب را به کشاورز پیشنهاد دهد.

یکی دیگر از عواملی که بسیاری از کشاورزان را پس از کاشت محصول دچار نگرانی می کند، صدمه دیدن محصولات بر اثر آفت های ناخواسته و یا بیماری های گیاهی است که گاها باعلائمی بسیار جزئی بر روی گیاهان بروز می کند. شرکت Prospera  همچنین مدعیست می تواند از لحظه کاشت تا زمان برداشت محصولات را به صورت لحظه به لحظه تحت کنترل داشته باشد. این شرکت که با به کارگیری دوربین های هوشمند لحظه به لحظه رشد گیاه را تحت نظر دارد، اذعان داشته محصولات کشاورزی با این متد روزانه و به صورت برگ به برگ مورد بررسی قرار می گیرند تا در صورت بروز کوچکترین مشکل، بیماری و یا حتی تغییر شکل گیاه کشاورز را مطلع سازند.

مدیرعامل شرکت Prospera ، انگیزه این اقدام را اینچنین ارزیابی می کند: این شرکت قصد دارد تا بهترین شرایط را برای پیوند زدن صنعت کشاورزی و تکنولوژی فراهم آورد تا با بهره گیری از هوش مصنوعی کشاورزی بیش از هر زمانی هوشمند  اداره شود تا بتوان از خسارت های کلان به این صنعت که در پی تکیه بر تجربه ایجاد شده است. جلوگیری کرد.  همچنین این شرکت با طراحی سنسورهای هوشمند و دوربین های مجهز به تنظیمات فوق مدرن در پی آنالیز، تشخیص و مراقبت از گیاهان از ابتدای کاشت بذر تا هنگام برداشت است، که در نوع خود انقلابی در صنعت کشاورزی کلاسیک به حساب می آید.

این شرکت پروژه های خود را در کشورهای اروپای مرکزی، شمال آفریقا و برخی کشورهای خاورمیانه به صورت آزمایشی آغاز کرده است که به گفته کارشناسان نتایج مطلوبی را نیز در پی داشته است.

این شرکت با آنالیز و جستجو در زمینه کشاورزی بانک اطلاعاتی بسیار قوی از موارد مربوط به کشاورزی بوجود آورده است که به جرات می توان گفت تا کنون در هیچ جای دنیا سابقه نداشته است. یکی از مدیران ارشد این شرکت، از تلفیق دانش کشاورزی و گجت های فوق حساس به کار گرفته شده در این پروژه یاد کرده و افزوده است، تلفیق دانش کشاورزی تجربی و تلفیق آن با تکنولوژی روز و از همه مهمتر به کارگیری آن در کشاورزی سراسر جهان  انقلابی بوجود خواهد آورد که در نوع خود بی نظیر است.

بسیاری از شرکت های دخیل در امور کشاورزی و نیز تکنولوژی در پی سرمایه گذاری در این پروژه که با نام  ” AgTech ” شروع به کار کرده است، برآمده اند.  پیش بینی می شود این پروژه به زودی سهم قابل توجهی در روند و پیشرفت علم کشاورزی خواهد داشت.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/aWfvwC

کلیک

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
محققان رباتی ابداع کرده‌اند که با اسکن گیاهان و هوش مصنوعی علف‌های هرز را ردیابی و آن‌ها را سمپاشی می‌کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علف‌کش‌ها علاوه بر آنکه ...
شرکا "آیرون اکس" شروع به تولید و فروش محصولات رباتیک کشاورزی در کالیفرنیا کرده است. این شرکت قصد دارد فرهنگ کشاوری رباتیک را در سطح ایالات متحده ترویج دهد. به ...
دانشمندان چینی در آخرین تحقیقاتشان موفق به توسعه یک برنامه هوشمند برای شناسایی آفات محصولات کشاورزی شده‌اند. حتی برای کشاورزان کارآزموده نیز تشخیص انواع آفات کشاورزی و انتخاب آفت کش‌های مناسب برای کشتن آنها، دشوار است. اکنون ...
No Thoughts on هوش مصنوعی به کمک کشاورزان می آید

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>