پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ضرورت استفاده از تکنیک‌های علمی در کشاورزی
18 مرداد 1395 , ساعت 12:42

قائم مقام سازمان ترویج کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از تکنیک‌های علمی در کشاورزی

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پررنگ تر شدن توانایی های محققان در تولید یک ضرورت است.

قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پررنگ تر شدن توانایی های محققان در تولید یک ضرورت است.

غلامحسین طهماسبی در مراسم پنجاهمین سال احداث ایستگاه تحقیقات باغبانی سهند بیان کرد: عمده تلاش‌های محققان در طول این مدت در راستای معرفی ارقام مختلف برای افزایش تولید، ارقام مقاوم به تنش های محیطی و  آفات و بیماری های منطقه بوده که حاصل تلاش آنها در اختیار جامعه کشاورزی کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در طول این سالها با توجه به شرایط خاصی که در توسعه علمی و تغییرات طبیعت اتفاق می افتد، فعالیت های جدیدی در جهت مواجهه با گرمایش کره‌ زمین در آینده، توسط محققان برنامه ریزی شده است.

طهماسبی عنوان کرد: بحران آب و خشکی تهدیدی است برای تولید و امنیت غذایی که با معرفی الگوهای مدیریتی و همینطور معرفی ارقام جدید وظیفه محققان را دو چندان می کند.

او افزود: ۲۰۰۰  هیات علمی فعال در مراکز تحقیقاتی کشور در نظر گرفته شده و تلاش ما براین است که با دید ملی در برطرف شدن مشکلات کشاورزی کشور اقدام کنیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تشریح کرد: فعالیت‌های ترویجی، انتقال دانش فنی و تولید در آیین نامه های تحقیقات کشور گنجانده شده و می خواهیم تا شرایطی ایجاد شود که محققان در مسیر انتظارات موسسه تحقیقات کشور حرکت کنند.

وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از چهار استان پایلوت مربوط به نظام نوین ترویج است؛ بنابراین انتظار می رود که محققان مرکز فعالیت های ترویجی خود را افزایش دهند و توانایی خود را در انتقال یافته های علمی به بخش تولید پُررنگ‌تر کرده و تاثیرگذار در تولید باشند.

طهماسبی تاکید کرد: ما متولی تامین غذا و محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور هستیم؛‌ بنابراین از تمامی تکنیک ها و روش های موثر در تولید، موظف هستیم که استفاده کنیم.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/FyjL16

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on ضرورت استفاده از تکنیک‌های علمی در کشاورزی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>