پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در 2600 هکتار از اراضی شالیزاری بابلسر
18 مرداد 1395 , ساعت 8:05

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر اعلام کرد:

اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در ۲۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری بابلسر

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: امسال 2 هزار و 600 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در طرح مبارزه بیولوژیک قرار گرفتند.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در طرح مبارزه بیولوژیک قرار گرفتند.

حسن رزاقی یکشنبه شب در جلسه کارگروه امنیت و سلامت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر، اظهار کرد: سازمان حفظ و نباتات کشور متولی کنترل و مبارزه با آفات و بیماری‌های نباتی است.

وی با بیان اینکه روش‌های متفاوتی برای مبارزه با آفات مطرح است، گفت: هدف وزارت کشاورزی حداکثر تولیدات است، یکی از عوامل خسارات محصولات، تولید آفات است که باید به طرق مختلف کنترل شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر در ادامه تصریح کرد: روش‌های متفاوتی برای مبارزه با آفات مطرح است که آخرین شیوه و حربه مبارزات شیمیایی است و کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در اجرای مبارزات تلفیقی است.

این مسؤول با بیان اینکه در شهرستان بابلسر برای مبارزه با آفات از روش مکانیکی با استفاده از تله‌ها استفاده شد، اظهار کرد: امسال در ۵۰ هکتار از مزارع برنج بابلسر برای کنترل آفات از هورمون‌های اخلال‌گر جنسی استفاده شد و در ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع مبارزه بیولوژیک انجام شد.

رزاقی با بیان اینکه میزان مصرف سموم کشور ما از میزان مصرف دنیا کمتر است، بیان کرد: میانگین مصرف سم در دنیا هزار گرم در هر هکتار است اما این مقدار در کشور ما ۵۶۲گرم است و میانگین مصرف ما از میانگین دنیا کمتر است.

وی با بیان اینکه پنج درصد محصولات کشاورزی ما دارای سموم هستند، اظهار کرد: از بین محصولات بیشترین مصرف سموم در  گندم و برنج و مخرب‌ترین محصول خیار است.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر با اشاره به آزمایشات وزارت بهداشت ۲.۷ درصد از تولیدات برنج کشور ما از حد مجاز سموم دنیا بالاتر بود، افزود: این رقم در مازندران به ۱.۵ درصد رسیده است.

رزاقی با بیان اینکه عموم محصولات تولیدی ما سالم و ۹۵ درصد از آنها هیچ مشکلی ندارند، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی ما در تولید محصول سالم عدم آگاهی کشاورزان به شیوه‌های کنترل مبارزه با آفات است که باید اصل آموزش جدی گرفته شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/fgceKz

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

عملیات رهاسازی زنبور تلنموس برای نخستین بار به صورت پایلوت در مزارع ذرت دزفول اجرا شد. عملیات رهاسازی زنیور تلنموس در ۵ هکتار از مزارع ذرت روستای قلعه ربع دزفول ...
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به مهار زیستی کرم ساقه خوار (سزامیا) ذرت با استفاده از زنبور تلنموس گفت: انسکتاریومی جهت پرورش انبوه زنبور ...
رئيس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: استان گلستان به عنوان استان پایلوت مبارزه بیولوژیک کشور انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حسین رنجبر اقدم گفت: مبارزه شیمیایی مثل ...
پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران با شعار "قارچ ها برای زندگی بهتر و سیاره امن" از روز شنبه چهارم تا دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی دانشگاه تبریز در تبریز برگزار می گردد....
No Thoughts on اجرای طرح مبارزه بیولوژیک در ۲۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری بابلسر

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>