پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, زنجان  »   محصولات کشاورزی دارای حد مجاز آلایندگی در زنجان گواهی استاندارد می‌گیرند
20 مرداد 1395 , ساعت 9:13

مدیرکل استاندارد استان زنجان:

محصولات کشاورزی دارای حد مجاز آلایندگی در زنجان گواهی استاندارد می‌گیرند

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: طرح "محصولات کشاورزی دارای حد مجاز آلایندگی" به منظور اطمینان مردم از سلامت مواد غذایی در استان زنجان اجرا می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: طرح “محصولات کشاورزی دارای حد مجاز آلایندگی” به منظور اطمینان مردم از سلامت مواد غذایی در استان زنجان اجرا می‌شود.

محمدرضا رستمخانی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان ملی استاندارد و سازمان جهاد کشاورزی منعقد شده که بر اساس آن محصولات کشاورزی دارای حد مجاز آلایندگی زیرپوشش و بررسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور اطمینان مصرف‌کنندگان از سلامت محصولات کشاورزی اجرا می‌شود ابراز کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه وظایف و دستورالعمل‌هایی برای اداره استاندارد و سازمان جهاد کشاورزی در استانها تعیین شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان بیان کرد: در این طرح میزان مصرف کودهای شیمیایی، سموم و آفت‌کشها در حد مجاز تعیین شده تا به کیفیت محصولات کشاورزی آسیبی وارد نشود.

وی ابراز کرد: استاندارد محصولات کشاورزی دارای حد مجاز آلایندگی تجدید نظر شده و اطلاعات آن برای استفاده کاربران روی سایت قرار گرفته است و این شاخص‌ها در همه مراحل از جمله کاشت، داشت و برداشت لحاظ می‌شود.

رستمخانی عنوان کرد: این طرح شامل محصولات باغی و زراعی از جمله سیفی‌جات، میوه‌های گرمسیری، سردسیری و معتدل، گیاهان و علوفه‌های ریشه‌ای و سایر محصولات کشاورزی است و مزارع صنعتی و ماشینی را نیز دربرمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش‌های تئوری و کارگاهی به زنان تسهیل‌گر روستایی توسط اداره استاندارد با همکاری کلینیک گیاه‌پزشکی ارائه شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه بسترهای مناسبی برای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت فراهم می‌شود گفت: دوره‌های عملی در مزارع و باغات برگزار می‌شود تا کشاورزان به شکل صحیح آموزش‌های استاندارد را فرا گیرند.

وی در مورد تدوین استانداردهای جدید به حوزه خدمات اشاره کرد و گفت: در این حوزه شاخص دقیقی ارائه نشده و سطح کیفی خدمات در نهادهای مختلف مشخص نیست و باید در این بخش مطالعات بیشتری برای تدوین استاندارد انجام شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/POFDsg

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

حسین عزیزی مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ارتباط با محصولات کشاورزی برگشت خورده از روسیه به دلیل وجود باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در این محصولات به خبرنگار ...
در آینده نزدیک پژوهشکده استاندارد کشاورزی در استان گیلان تاسیس می شود. مدیرکل استاندارد گیلان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، ...
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: با صدور ۳ مجوز جدید، در نیمه ابتدایی سال، ۶ فقره پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ برای محصولات کشاورزی استان صادر شد. داریوش اشکانی‌پور ...
نیمه نخست امسال هفت پروانه حد مجاز آلاینده برای محصولات کشاورزی در استان گلستان صادر شده است. مدیر کل استاندارد گلستان گفت: این پروانه‌ها براساس دستورالعمل کاربرد نشان حد مجاز ...
No Thoughts on محصولات کشاورزی دارای حد مجاز آلایندگی در زنجان گواهی استاندارد می‌گیرند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>