جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, تهران  »   مگس‌های سفید آفت کشاورزی هستند/ امکان مبارزه شیمیایی وجود ندارد
22 مرداد 1395 , ساعت 13:54

مدیر کل محیط زیست تهران:‌

مگس‌های سفید آفت کشاورزی هستند/ امکان مبارزه شیمیایی وجود ندارد

مدیر کل محیط زیست تهران با اشاره به افزایش مگس‌های سفید در سطح شهر تهران گفت: این مگس‌های سفید آفت‌های کشاورزی هستند و امکان مبارزه شیمیایی با آنها وجود ندارد

مدیر کل محیط زیست تهران با اشاره به افزایش مگس‌های سفید در سطح شهر تهران گفت: این مگس‌های سفید آفت‌های کشاورزی هستند و امکان مبارزه شیمیایی با آنها وجود ندارد.

محمدحسین بازگیر درباره حضور دوباره مگس‌های سفید در سطح شهر تهران اظهار کرد:‌ کارهای زیادی برای جلوگیری از گسترش این نوع حشرات که گونه‌ای از آفات کشاورزی هستند انجام شده و نمی‌توانیم به طور کامل آنها را ریشه‌کن کنیم بلکه فقط می‌توانیم مانع طغیان جمعیت آنها شویم.

وی ادامه داد: جلوگیری از طغیان این نوع آفتها باعث خواهد شد تا مشکلات ایجاد شده توسط آنها نیز کاهش پیدا کند و این در دستور کار مبارزه با همه آفات است.

مدیر کل محیط زیست تهران تصریح کرد: این مگس های سفید که از باغات و مزارع به شهر آمده‌اند بیشتر در کنار باغها و یا مکانهایی که درختهای توت وجود دارند حضور پیدا کرده‌اند و برخورد جدی با آنها نیز از سوی متولیان امر ادامه دارد.

بازگیر با بیان اینکه امکان مبارزه شیمیایی با این نوع حشرات وجود ندارد، گفت: اگر امکان مبارزه شیمیایی با این نوع آفات آزار دهنده وجود داشت بهتر می‌توانستیم آنها را کنترل کرده و از بین ببریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مقابله فیزیکی با این نوع آفتها توسط شهرداری تهران در حال انجام است و یکی از نشانه‌های آن چسبها و کارتهای زرد رنگی است که به درختان نصب شده و این کار باعث شناسایی و جذب این آفتها می‌شود؛ آفتها به این چسبهای زرد رنگ جذب می‌شوند و شهرداری نیز محلهای حضور آنها را پاکسازی می‌کند.

مدیر کل محیط زیست تهران خاطرنشان کرد:‌ شهرداری تهران در هر نقطه‌ای از تهران که این آفتها گسترش پیدا می‌کنند آنجا را شناسایی کرده و سپس به شست‌وشو و از بین بردن این آفتها اقدام می‌کند.

بازگیر به برنامه‌های انجام شده برای مبارزه با این نوع آفتها اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته کارگروهی مرتبط با مبارزه با آفات و حشره شناسی با حضور چند کارگروه تخصصی در وزارت کشور تشکیل شد و مبارزه با این نوع آفتها مورد اهتمام جدی قرار گرفت که امیدواریم برنامه‌ریزیها و ایده‌های مدنظر برای برخورد با آفات و حشرات به ثمر بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و ایده‌های مناسبی که برای مبارزه با این نوع آفات انجام گرفت سال گذشته موجب کاهش جمعیت مگسهای سفید شد و امسال دوباره این آفتها به شهر تهران بازگشته‌اند که برنامه‌های عملیاتی با آنها نیز به طور جد ادامه دارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/75oYTd

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی "مـدیریت تلفیقی آفات سبزی و جالیز در گلخانه" توســـط دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات با همکاری محققین موسـسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. در سالهای اخیر، ...
طرح مبارزه بیولوژیک کنترل آفات در گلخانه‌های استان آغاز شده است. مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان در بازدید از گلخانه‌های بیولوژیک این شهرستان فلاورجان با اشاره به اینکه ...
از سال ۹۳ تهران مهمان ناخوانده‌ای داشت که هر روز شهروندان را به مرز کلافگی می‌رساند. جمعیت سفید بالک در سطح شهر تهران طغیان پیدا کرده بود و از مهمترین دلایل آن میتوان ...
تهران این روزهای میزبان مهمانان زیبا و کوچکی است که سال‌ها از آنها خبری نبود. از اواخر هفته گذشته سطح شهر تهران پر از پروانه شد، پروانه‌هایی که به خاطر تغییر دوره‌های بارشی ...
No Thoughts on مگس‌های سفید آفت کشاورزی هستند/ امکان مبارزه شیمیایی وجود ندارد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>