پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   گرمایش زمین آسیب‌ جدی برای آینده کشاورزی در کشور است
21 مرداد 1395 , ساعت 13:56

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در قزوین:

گرمایش زمین آسیب‌ جدی برای آینده کشاورزی در کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع گرمایش زمین آسیب جدی برای آینده کشاورزی بوده که نیازمند برنامه‌ریزی جدی از سوی مدیران و مسئولان است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع گرمایش زمین آسیب جدی برای آینده کشاورزی بوده که نیازمند برنامه‌ریزی جدی از سوی مدیران و مسئولان است.

معصومه ابتکار پیش از ظهر امروز در نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد و دوستداران محیط زیست استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: در جوامع کنونی دغدغه زیست‌محیطی در سطح بین‌الملل عنوان شده و اهمیت آن در کنار امنیت و تأمین آب و غذا مطرح است.

وی بیان کرد: موضوع گرمایش زمین آسیب جدی برای آینده کشاورزی بوده که نیازمند برنامه‌ریزی از سوی مدیران و مسئولان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تغییر اقلیم کنونی در کشور که حاصل گرمایش زمین و عدم توجه به مسائل زیست محیطی بوده مشکلات جدی از جمله بیابانی شدن اراضی، کاهش باران‌ها و افزایش تعداد کانون‌های ایجاد ریزگرد در کشور شده است.

ابتکار با اشاره به افت شدید منابع آبی در کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد افت شدید منابع آبی در کشور بوده و تقریباً رتبه نخست افت منابع آبی در دنیا به کشور ایران اختصاص یافته است.

وی شرایط منابع آبی کشور را بحرانی عنوان کرده و خواستار برنامه‌ریزی جدی در این زمینه شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نابودی جدی حشرات در مزارع کشاورزی خاطرنشان کرد: متأسفانه به سبب بی‌خردی بشر در استفاده بی‌رویه از سموم و آفات در بخش کشاورزی علاوه بر نابودی حشرات مفید در محیط زیست شاهد افزایش بقایای سموم در محصولات بوده که برای سلامت افراد خطرناک تلقی می‌شود.

ابتکار بیان کرد: متأسفانه در ۷۰ سال گذشته شاهد برداشت بی‌رویه از منابع کانی طبیعت ۳ برابر حد مجاز بوده‌ایم که این امر تهدیدی جدی برای کشور محسوب می‌شود.

وی مصرف انرژی در کشور را ۵ برابر کشور اروپایی عنوان کرده و گفت: مصرف انرژی آب و جلوگیری از تولید بیش از حد زباله در جامعه نیازمند مدیریت صحیح است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشور ما به دلیل تغییر اقلیم رشد بی‌رویه جمعیت در برخی مقاطع عقب‌ماندگی و رشد شهرنشینی در معرض تهدید جدی مسائل زیست محیطی قرار گرفته است.

ابتکار با اشاره به اهتمام ویژه دولت به مسائل زیست محیطی تصریح کرد: دولت یازدهم جهت‌گیری‌های ویژه‌ای در مسائل زیست محیطی داشته به طوری که نخستین مصوبه دولت درباره احیای دریاچه ارومیه تصویب شده است.

وی با اشاره به افزایش مصرف مواد پلاستیکی در جوامع کنونی گفت: مواد پلاستیکی یکی از مسائل زیست محیطی در جهان بوده که اگر مصرف آنها با همین روند ادامه پیدا کند طی ۴۰ سال آینده بیش از ماهی‌ در دریاها پلاستیک خواهیم داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: آموزش استانداردهای محیط زیست در مدارس و دانشگاه‌ها در دستور کار بوده و در حال اجراست و ما به دنبال اقدامات کوتاه مدت و تبلیغاتی نیستیم.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/57E5z2

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on گرمایش زمین آسیب‌ جدی برای آینده کشاورزی در کشور است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>