پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان شمالی  »   60 درصد محصول باغ های فاروج در مقابل آفت سفیدک انگور حفظ شد
27 مرداد 1395 , ساعت 12:11

رئیس جهاد کشاورزی فاروج:

۶۰ درصد محصول باغ های فاروج در مقابل آفت سفیدک انگور حفظ شد

رئیس جهاد کشاورزی فاروج گفت: مبارزه و فعالیت های ترویجی بموقع در مقابل آفت سفیدک انگور در این شهرستان موثر بوده به طوریکه 50 تا 60 درصد این محصول حفظ شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فاروج گفت: مبارزه و فعالیت های ترویجی بموقع در مقابل آفت سفیدک انگور در این شهرستان موثر بوده به طوریکه ۵۰ تا ۶۰ درصد این محصول حفظ شده است.

احمد کنعانی اظهار داشت: مبارزه با آفت سفیدک انگور در مقایسه با دیگر شهرستان های استان بهتر بوده و به همین دلیل بخشی از محصول انگور حفظ شده است.
وی افزود: بالا بودن بارندگی ها، مهم ترین سد در مقابل مبارزه با این آفت بوده وهرجا رطوبت بالا می رفت آفت هم زیاد می شده است.
وی سطح زیر کشت باغ های انگور شهرستان را سه هزار و ۸۷۰ هکتار عنوان کرد و بیان داشت: متوسط عملکرد تولید انگور از هر هکتار ۱۶ تن است.
وی تاکید کرد: کشاورزان باید پس از برداشت محصول از باغ ها نسبت به خارج کردن تمام اندام ها و شاخ و برگ های آلوده از سطح باغ ها و از بین بردن این شاخه ها اقدام کنند و پیشگیری های لازم را برای جلوگیری از بروز این آفت انجام دهند.
۶۰ تا ۷۰ درصد از باغ های انگور خراسان شمالی امسال براثر سفیدک خسارت دیده است.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/KV2LNV

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

سفیدک داخلی یکی از خسارت بارترین آفات باغ های انگور است و اطلاع رسانی بموقع و سمپاشی در زمان مناسب، عامل اساسی در کنترل بیماری سفیدک سطحی انگور است. مدیر ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیماری سفیدک داخلی انگور در تاکستان‌های رها شده به خصوص مناطق دیم این استان مشاهده شده است. محمد رضایی روز شنبه ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: باغداران برای مبارزه با بیماری سفیدک انگور عملیات سم پاشی را در باغات خود انجام می‌دهند. محمد رضایی در پاسخ به ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و رطوبت بالا و نیز پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارش ها در روزهای آینده کشاورزان این استان مزارع ...
No Thoughts on ۶۰ درصد محصول باغ های فاروج در مقابل آفت سفیدک انگور حفظ شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>