پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمانشاه  »   پارک علم و فناوری کرمانشاه تنها تولید کننده کود بیولوژیک غرب کشور شد
30 مرداد 1395 , ساعت 10:47

با همکاری یک شرکت بین المللی هندی؛

پارک علم و فناوری کرمانشاه تنها تولید کننده کود بیولوژیک غرب کشور شد

مسئول فنی و عضو هیئت علمی شرکت هزار دانه ارمن از واحدهای فناور مرکز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی در شهرستان سر پل ذهاب از آمادگی این شرکت برای تولید انبوه این کود بیولوژیک خبر داد.

 

مسئول فنی و عضو هیئت علمی شرکت هزار دانه ارمن از واحدهای فناور مرکز رشد کشاورزی جهاد دانشگاهی در شهرستان سر پل ذهاب از آمادگی این شرکت برای تولید انبوه این کود بیولوژیک خبر داد.

مهیار شیخ الاسلامی آل آقا اظهار داشت: در مرحله تولید آزمایشی این کود هستیم و پس از تایید موسسه خاک و آب می توانیم این کود رو به تولید انبوه برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه فناوری هزاردانه ارمن با هدف تولید کودهای بیولوژیکی و با همکاری شرکت بین المللی Agrilife که دفتر اصلی آن در کشور هندوستان است تاسیس گردیده است. از ابتدای تاسیس کارخانه و حضور در مرکز رشد کشاورزی سرپل ذهاب و طی سالهای گذشته درباره این محصول مطالعات فراوانی صورت پذیرفت و امروز با اشتغال زایی مستقیم برای ۵ نفر عملا به تنها تولید کننده این کود بیولوژیک در غرب کشور تبدیل شده ایم.
شیخ الاسلامی اظهار داشت: ظرفیت تولید کودهای بیولوژیکی مایع در کارخانه هزار دانه ارمن حداقل ۱۵۰ تن در سال می باشد که این مقدار کود مایع در صورت تبدیل به گرانول ۳۰۰۰ تن کود گرانول تولید می کند. این مقدار کود می تواند در سطح ۱۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی مصرف شود.
وی در پایان درباره اهمیت تاسیس این کارخانه گفت: حفظ محیط زیست و کاهش مصرف مواد شیمیایی در خاک، کمک به حفظ تعادل طبیعی عناصر غذایی در خاک، حفظ سلامت مصرف کنندگان مواد غذایی و کشاورزی و اشتغال جوانان فارغ التحصیل رشته کشاورزی از مهمترین دستاوردهای این شرکت است.

 

کودبیولوژیک

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/VY7B8N

خبرگزاری موج

مطالب مرتبط

دستاورد تحقیقات ۱۵ ساله محققان پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در زمینه تولید دانش فنی و فرمولاسیون پروبیوتیک جدید گیاهی (بیوکنترل/ بیوفرتیلایزر) مبتنی بر سویه‌های بومی قارچ تریکودرما که به یک شرکت خصوصی منتقل ...
هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH 2022) از ۲۸ دی ‌ماه الی ۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به مدت ۴ روز از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار ...
توجه: دیدگاههای مطرح شده در این گفتگو الزاما دیدگاههای "گیاه پزشکی ایران" نیست و صرفا جهت اطلاع رسانی منتشر می شود . کرمی، رئیس موسسه بنیاد ملی ...
توجه: دیدگاههای مطرح شده در این گفتگو الزاما دیدگاههای "گیاه پزشکی ایران" نیست و صرفا جهت اطلاع رسانی منتشر می شود . رئیس موسسه بنیاد ملی سبک ...
No Thoughts on پارک علم و فناوری کرمانشاه تنها تولید کننده کود بیولوژیک غرب کشور شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>