پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   گزارش جدید از قاچاق میوه، جریمه قاچاقچیان ارزان است
30 مرداد 1395 , ساعت 10:04

معاون سازمان حفظ نباتات:

گزارش جدید از قاچاق میوه، جریمه قاچاقچیان ارزان است

معاون سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که از استان‌های مرزی درخواست شده گزارشات خود را درباره قاچاق میوه به اطلاع این سازمان برسانند که در این میان بهترین راه برای مقابله، افزایش هزینه و سنگین تر کردن جرائم قاچاقچیان است.

در این روزها که بیشتر از همیشه موضوع قاچاق کالا و معدوم کردن آن از سوی دولت در رسانه ها مطرح می‌شود، معاون سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که از استان‌های مرزی درخواست شده گزارشات خود را درباره قاچاق میوه به اطلاع این سازمان برسانند که در این میان بهترین راه برای مقابله، افزایش هزینه و سنگین تر کردن جرائم قاچاقچیان است.

مهدی قائمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قاچاق میوه با وسایل صنعتی و غیر خوراکی متفاوت است، چرا که میوه قاچاق همیشه پتانسیل خسارت و آسیب برای یک کشور را به همراه دارد و در واقع وقتی یک میوه قاچاق به کشور وارد می‌شود از آنجا که مبدأ مشخص ندارد ممکن است هرنوع آفت و بیماری داشته باشد و برای کشاورزی خطرآفرین باشد.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که اگر میوه قاچاق آزمایش شود و پس از تایید سلامت اجازه قاچاق پیدا کند یا اینکه در کارخانه‌های فرآوری به محصولات ثانویه تبدیل و به بازار ارائه شود، خطری برای بخش کشاورزی ندارد گفت: امکان بررسی افات و بیماری های احتمالی میوه های قاچاق به دلیل اینکه تولیدکننده و صادر کننده این محصولات مشخص نیست وجود ندارد و اگر میوه‌های قاچاق اجازه ورود به کشور پیدا کنند تا فرآوری و سپس عرضه و مصرف شوند احتمال شیوع و بروز هرگونه افت و بیماری در بخش کشاورزی وجود دارد؛ بنابراین باید دیدگاه همه از مردم تا مسئولان نسبت به میوه قاچاق تغییر کند.

قائمیان تاکید کرد: بهترین و امن ترین راه این است که اجازه ورود و عبور میوه‌های قاچاق از مرز کشور داده نشود اما کشوری مانند ایران با این وسعت و گستردگی مرزها اجرای چنین کاری برایش سخت است که به گفته مقام معظم رهبری بهترین حالت این است که محموله‌های قاچاق را جلوی چشمان قاچاقچیان بسوزانیم تا تنبیه شوند.

وی تصریح کرد: هزینه و جرائم برای قاچاقچیان میوه ‌آنقدر سنگین نیست که به عنوان یک عامل بازدارنده در کنترل این مسئله نقش داشته باشد؛ بنابراین باید هزینه قاچاق برای قاچاقچیان افزایش یابد و جرائم آن‌ها به قدری سنگین شود که هیچ کس به خود اجازه واردات میوه به صورت قاچاق را ندهد و از سوی دیگر نیز قاچاق برای قاچاقچی صرفه اقتصادی نداشته باشد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/BjRK2a

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: سه ماه نخست امسال 47 فروشگاه عرضه سموم نباتی پایش و دو واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ...
سرپرست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: با قاچاق محصولات کشاورزی به کشور باید جدی تر برخورد شود. محمد علی طهماسبی با بیان اینکه قاچاق آفتی است که ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای کودی و سموم همدان ساماندهی شدند گفت: ۱۷ مورد پرونده قاچاق به جهاد کشاورزی ارجاع داده شده است. شهرام پرورش ظهر امروز ...
گردو یکی از مهمترین و با ارزش‌ترین محصولات خشکباری و روغنی در جهان محسوب می‌شود، به طوری که 1.2 میلیون هکتار سطح زیر کشت گردو در جهان بوده و سالانه 3 میلیون و 400 هزار ...
No Thoughts on گزارش جدید از قاچاق میوه، جریمه قاچاقچیان ارزان است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>