پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   آغاز پرتودهی و ضدعفونی گندم با اشعه گاما در گلستان
30 مرداد 1395 , ساعت 13:14

معاون اقتصادی استاندار گلستان خبر داد:

آغاز پرتودهی و ضدعفونی گندم با اشعه گاما در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان از آغاز پرتودهی و ضد عفونی گندم با اشعه گاما در استان گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر 10 تا 20 درصد محصولات کشاورزی از مصرف انسان خارج می‌‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان از آغاز پرتودهی و ضد عفونی گندم با اشعه گاما در استان گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولات کشاورزی از مصرف انسان خارج می‌‌شود.

محمود ربیعی صبح امروز در جمع مدیران انجمن‎های صنفی کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: ماهانه جلسات گفت‎وگوی بخش دولتی با بخش خصوصی برگزار می‎شود و در این نشست تشکل‎های بخش خصوصی با دولتمردان به دنبال یک فهم مشترکی برای اجرای کارهای بزرگ هستند.

وی انجمن‎های صنفی کشاورزی را در استان گلستان حلقه‎ ارتباطی بین دولتمردان و خانواده بزرگ کشاورزی در استان گلستان دانست و گفت: غیر از بخش کشاورزی سایر بخش‎های مرتبط با کشاورزی مانند دام، طیور، زنبورداری و شیلات از فعالیت‎های بخش انجمن صنفی‎ کشاورزی در استان گلستان به شمار می‎رود.

 
انجمن صنفی باید پاسخگوی سوالات و نیازهای کشاورزان باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه انجمن صنفی باید پاسخگوی سوالات و نیازهای کشاورزان باشند تا به رای اعتماد آنها احترام گذاشته باشد، افزود: پیشنهاد ما این است که این جلسه‎ها به صورت فصلی برگزار شود و مدیران مرتبط با بخش کشاورزی در این جلسه حضور داشته باشند تا مشکلات بخش انجمن‎های صنفی کشاورزی پیگیری شود.

ربیعی ادامه داد: بسیاری از مردم از اقدامات و تلاش شما در بخش دامپزشکی و بهداشت محیط برای عرضه محصولات غذایی سالم در فروشگاه‎ها و امنیت غذایی در کشور بی‎اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات آبی و کمبود آب جزو سه بحران اصلی در دنیا به شمار می‎رود، گفت: در استفاده بهینه از فرصت‎ها و امکانات قانونی از رده مدیران تا کارشناس دولت‎مردان باید حرفه‎ای‎تر عمل کنند و به همین نسبت نیز انجمن صنفی موظف است مهارت و توانایی خود را بالا ببرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان افزود: امروز تنوع کشت محصولات و ذائقه غذایی مردم متنوع‎تر شده و مردم به دنبال غذای سالم بهتر و فرآوری بیشتر محصولات کشاورزی هستند و این وظیفه انجمن‎های صنفی و بخش‎های مرتبط با کشاورزی را در استان سنگین‎تر می‎کند.

 

حدود ۴ هزار و ۶۰۰ تن محصولات کشاورزی در استان گلستان تولید می‎شود

ربیعی به پرتودهی به وسیله اشعه گاما برای سالم‌سازی و نگهداشت طولانی مدت محصولات کشاورزی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: چند روز پیش با حضور معاون انرژی اتمی استان گلستان به صورت پایلوت پرتودهی گندم را در حدود ۵۰۰ تن استارت زده است.

وی ادامه داد: حدود ۴ هزار و ۶۰۰ تن محصولات کشاورزی در استان گلستان تولید و تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد از این محصولات از مصرف انسان خارج می‎شود و پرتودهی روش خوبی است که می‎تواند باعث ماندگاری بیشتر محصولات کشاورزی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه گندم محصول استراتژیکی در کشور است و دولت باید برای یک سال گندم ذخیره داشته باشد، ابراز داشت: در روزهای گذشته رئیس محترم جمهور اعلام کرد که ذخیره گندم در ابتدای شروع به کار دولت ۱۸ روز بود که این میزان امروز به ۷۰۰ روز رسیده است که این کار بزرگی به شمار می‎رود.

ربیعی با بیان اینکه انجمن صنفی خانواده بزرگی را در کشور تشکیل می‎دهد، گفت: بیش از ۱۹۳ هزار نفر در استان گلستان عضو انجمن صنفی به شمار می‎روند که یک پشتیبانی بزرگ تولید در استان قلمداد می‎شوند.

وی با بیان اینکه در استان گلستان تیم اقتصادی ما بسیار هماهنگ است و مشکلی نداریم، ابراز داشت: وظیفه انجمن صنفی ضمن تعامل و همکاری با بخش‎های مرتبط با کشاورزی این است که خواسته‎های خود را مشخص و نسبت به رسیدن به این خواسته‎ها اقدام کند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/hzFuFt

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

No Thoughts on آغاز پرتودهی و ضدعفونی گندم با اشعه گاما در گلستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>