پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   افزایش تولیدات ارگانیک کشاورزی عاملی برای جلوگیری از سرطان
30 مرداد 1395 , ساعت 13:22

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

افزایش تولیدات ارگانیک کشاورزی عاملی برای جلوگیری از سرطان

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش تولیدات ارگانیک کشاورزی عاملی برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها همچون سرطان در کشور است.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: افزایش تولیدات ارگانیک کشاورزی عاملی برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها همچون سرطان در کشور است.

محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش تولیدات سلامت محور در صنعت کشاورزی، اظهار کرد: بحث قانون انتزاع که در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی تصویب شد، تولید، واردات، تعرفه گذاری، نظارت در حوزه وزارت جهاد کشاورزی  تعریف شده است و این درحالی است که حوزه ورود به محصولات سلامت محور مربوط به سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد است که در این زمینه فعالیت های  بهینه ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه دنیا به سمت کاهش کودهای شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی در حرکت است و بدین معنا ما هم نباید در این زمینه تعلل کنیم و باید به سمت کشت های ارگانیک در محصولات کشاورزی برویم، افزود: وزارتخانه های جهاد کشاورزی  و بهداشت و درمان موظف هستند که تلاش کنند سموم در صنعت کشاورزی کاهش پیدا کند.

قربانی با بیان اینکه افزایش تولیدات ارگانیک کشاورزی عاملی برای جلوگیری از سرطان به شمارمی آید، گفت: هنوز گام های اساسی برای تولید محصولات ارگانیگ برنداشته ایم بنابراین جا دارد که با یک برنامه ریزی تولیدی به سمت کشت های ارگانیک در صنعت کشاورزی حرکت کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ما باید به سمت افزایش تولید محصولات ارگانیک حرکت کنیم، یادآورشد: محصولات ارگانیک از منظر تولید گران تر از دیگر کشت های محصولات کشاورزی تمام نمی شود بلکه امکان دارد با ورود بهینه به محصولات ارگانیک بتوانیم هزینه تولید محصولات ارگانیک را پایین تر از دیگر کشت های کشاورزی رقم بزنیم.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/kcD1dL

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on افزایش تولیدات ارگانیک کشاورزی عاملی برای جلوگیری از سرطان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>