پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان غربی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   احتمال افزایش سن غلات در آذربایجان‌غربی
18 دی 1398 , ساعت 10:00

احتمال افزایش سن غلات در آذربایجان‌غربی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با کاهش بارندگی‌ها، خشکی زمین و نبود پوشش مناسب برفی در سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود احتمال افزایش آفت سن غلات نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

جعفر وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به افزایش جمعیت سن غلات در مزارع اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی آذربایجان‌غربی و سرد نشدن زیاد هوا، کاهش بارندگی‌ها، خشکی زمین و نبود پوشش مناسب برفی در سال زراعی جاری پیش بینی می‌شود احتمال افزایش سن غلات نسبت به سال گذشته وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال زراعی ۹۸-۹۷ سطح مبارزه با سن غلات ۹۲هزار هکتار بوده که با توجه به تداوم شرایط اقلیمی فعلی احتمال افزایش سن در سال آینده بیشتر بوده و سطح مبارزه سال جاری در ۱۵۰ هزار هکتار مزارع گندم و جو آذربایجان‌غربی پیش بینی خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: اقدامات انجام شده برای مبارزه با آفت سن برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان و زارعین و و به روز کردن اطلاعات کارشناسان کشاورزی با روش‌های نوین و همچنین مقرر شدن ۳ کارگاه آموزشی منطقه‌ای در شمال و جنوب و مرکز آذربایجان‌غربی در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: مبارزه به موقع با عوامل خسارت زای گندم مانند علفهای هرز، آفات و بیماری‌ها و رعایت مسائل مربوط به تغذیه سبب ارتقای کیفیت گندم خواهد شد‌.

وحدت خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان ، کاهش سمپاشی های بی رویه با رویکرد حفاظت از محیط زیست ، استفاده از سموم کم خطر و رعایت اصول مبارزه شیمیایی با استفاده از سمپاش های مناسب ، کالبیراسیون سمپاش‌ها و اطلاع رسانی و پیش آگاهی مناسب از مهم‌ترین برنامه های مدیریت حفظ نباتات در سال زراعی جاری است.

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on احتمال افزایش سن غلات در آذربایجان‌غربی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>