پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, بوشهر  »   بیماری شانکر باکتریایی مرکبات دشتی بوشهر تحت کنترل است
1 شهریور 1395 , ساعت 10:14

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:

بیماری شانکر باکتریایی مرکبات دشتی بوشهر تحت کنترل است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیماری خطرناک شانکر باکتریایی در دو باغ مرکبات از مناطق شهرستان دشتی مشاهده شد که تحت کنترل است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیماری خطرناک شانکر باکتریایی در دو باغ مرکبات از مناطق شهرستان دشتی مشاهده شد که تحت کنترل است.

خسروعمرانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون کارشناسان این مدیریت برای پایش وضعیت این بیماری به باغهای مرکبات لیموترش منطقه دشت پلنگ دشتی اعزام شده اند.
وی اضافه کرد: این بیماری ابتدا در باغهای مرکبات هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان مشاهده و شایع شد و از همان موقع تاکید و توصیه شد باغداران منطقه دشتی در خریداری نهال دقت و نهالهای دارای گواهی اصالت را برای کشت در منطقه خریداری کنند.
عمرانی گفت: این بیماری ابتدا از ساقه شروع شده و سپس به برگ و در نهایت به میوه سرایت می کند و راهکار مقابله با آن در مرحله پیشرفته تنها با ریشه کن کردن درخت و سوزاندن و تعویض خاک و آیش چند ساله و به طور کلی امحای درختان است.
وی افزود: این بیماری در مرکبات منطقه سریع شناسایی شده است و با قطع ساقه های آلوده وسوزاند آنها از سرایت و همه گیر شدن آن در منقطه جلوگیری می کنیم.
عمرانی، در باره جلوگیری از گسترش و کنترل این بیماری گفت: چون میزان رطوبت هوا در این مناطق نسبت به سایر استانها پایین است، جای هیچگونه نگرانی نیست و تا زمستان و فصل بارندگی ما فرصت داریم تا این بیماری را بطور کامل کنترل و از بین ببریم.
وی افزود: درختان لیمو ترش استان بوشهر آلوده نیست و مصرف میوه های آنها نیز هیچ مشکلی ندارد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/T65sP5

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

نشریه جدید بیماری‌های مهم قرنطینه‌ای مرکبـات به همت اعضای هیات علمی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری انتشار یافت. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه‌گرمسیری، این نشریه ...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: بیماری شانکر باکتریایی که یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هاست در دشت پلنگ دشتی شیوع پیدا کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، گزارش‌های مردمی حاکی از شایع شدن بیماری ...
No Thoughts on بیماری شانکر باکتریایی مرکبات دشتی بوشهر تحت کنترل است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>