بیست و دومین کنگره ملی گیاه پزشکی ایران در البرز برگزار می شود

کنگره گیاهپزشکی

چاپ

بیست و دومین کنگره ملی گیاه پزشکی ایران هفته آینده به میزبانی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج برگزار می شود.

دبیر علمی بیست و دومین کنگره گیاه پزشکی ایران در این باره گفت: این کنگره بزرگترین مجمع گیاه پزشکان کشور است که با هدف هم اندیشی صاحب نظران و مدیران کشور در این بخش برگزار خواهد شد.
دکتر رضا طلایی حسنلویی با اشاره به اینکه این کنگره با تلاش ۶ انجمن علمی کشور و دانشگاه تهران برگزار می شود، افزود: در این کنگره علمی، اساتید دانشگاهی، پژوهشگران مراکز علمی و موسسات تحقیقاتی مختلف، مسئولان و کارشناسان اجرایی سازمان های مختلف دولتی و خصوصی، شرکت های فعال در بخش کشاورزی به ویژه گیاه پزشکی، دانشجویان، کشاورزان، باغداران و گلخانه داران به بحث و تبادل نظر پیرامون محورها و مووضعات مختلف خواهند پرداخت.
وی به موضوعات مورد بحث در این کنگره علمی اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله این موضوعات سلامت محصولات کشاورزی یکی از اولویت های مهم تولید در بخش کشاورزی است و یکی دیگر از موضوعات راهبردهای مهم مدیریتی برای آفات، بیماری ها و علف های هرز در سیستم های کشاورزی است.
طلایی همچنین مسایل مربوط به کارایی آفت کش ها در کشور را از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره دانست.
وی گفت: کارشناسان، محققان یک هزار و ۵۲۱ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که از این میان ۸۳۵ مقاله پذیرفته شد که این پژوهشگران آخرین دستاوردهای خود را به صورت پوستر و شفاهی ارایه می کنند.
دبیرعلمی بیست و دومین کنگره ملی گیاهپزشکی ایران ادامه داد: همچنین در حاشیه این کنگره نمایشگاهی از فرآورده ها و محصولات کشاورزی به خصوص در بخش گیاه پزشکی برگزار می شود که شرکت ها آخرین محصولات خود را در این زمینه ارایه می کنند.
وی افزود: در این نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی و کتاب های علمی کشاورزی و فعالیت های انجمن های علمی مرتبط با علوم گیاهپزشکی در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
طلایی بیان داشت: همچنین هفت کارگاه آموزشی به ویژه در موضوعات روز گیاه پزشکی بر مبنای فناوری های نوین زیستی برای شرکت کنندگان پیش بینی شده است.
وی گفت: کنگره ملی گیاه پزشکی ایران هر دو سال یکبار برگزار می شود که کنگره قبلی در شهریور ماه سال ۹۳ در دانشگاه ارومیه برگزار شد.
دبیرعلمی کنگره گیاه پزشکی ایران اظهار داشت: معاون پژوهشی دانشگاه تهران، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور از میهمانان این همایش هستند.
بیست و دومین کنگره گیاه پزشکی ایران از ششم الی نهم شهریور ماه جاری در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار می شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/HRcaCZ