جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مرکزی  »   ایجاد انسکتاریوم تولید حشرات مفید از اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در ساوه
2 شهریور 1395 , ساعت 12:28

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه:

ایجاد انسکتاریوم تولید حشرات مفید از اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در ساوه

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان را تشریح کرد.

 

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان را تشریح کرد.

محمودرضا خلیلی ایجاد انسکتاریوم تولید حشرات مفید و عوامل مورد نیاز جهت مبارزه بیولوژیکی با آفات و مختص آفاتی نظیر کرم گلوگاه برای درختان انار و تولید کودهای عالی را از اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در این شهرستان بیان کرد.

وی تبدیل ضایعات کشتارگاهی به فرآوری، قطع‌بندی، بسته‌بندی و انجماد گوشت قرمز و مرغ را نخستین اولویت سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی بیان کرد و افزود: شهرستان ساوه علاوه بر ظرفیت بالایی که در تولیدات باغی و زراعی دارد و سهم عمده‌ای از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است، از پتانسیل بالایی نیز در حوزه دامداری و طیور برخوردار است که لازمه توسعه آن ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با این حوزه است.

وی بسته‌بندی و فرآوری تخم‌مرغ و سایر فرآورده‌های دامی را از دیگر اولویت‌های صنایع تبدیلی در این شهرستان دانست و افزود: فعالیت چندین واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در ساوه توانسته است رتبه اول استان مرکزی در صادرات تخم مرغ به کشور عراق را به ساوه اختصاص دهد از این رو به لحاظ این پتانسیل صادراتی ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان دوچندان است.

خلیلی درجه‌بندی و بسته‌بندی میوه، سبزی و صیفی‌جات و محصولات گلخانه‌ای، احداث سردخانه کنترل اتمسفر زیر صفر، تولید و بسته‌بندی عرقیات، اسانس و عصاره‌های گیاهی، طرح‌های صنایع تبدیلی در مناطق ویژه اقتصادی با تاکید بر صادرات، بسته بندی و خشک کردن گیاهات دارویی، بوجاری و بسته‌بندی انواع بذر، ایجاد انسکتاریوم تولید حشرات مفید و عوامل مورد نیاز جهت مبارزه بیولوژیکی با آفات و مختص آفاتی نظیر کرم گلوگاه برای درختان انار و تولید کودهای عالی را از دیگر اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در این شهرستان بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته اخذ مجوز برای احداث صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت بود، اظهار کرد: با واگذاری صدور مجوز به سازمان جهاد کشاورزی علاوه بر مدیریت بر عملکرد چنین مجموعه‌هایی کار تنظیم و کنترل بازار به خوبی توسط جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی از صدور ۲۴ پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی توسط جهادکشاورزی ساوه از زمان واگذاری صدور مجوزها به این سازمان خبر داد و افزود: این مجوزها شامل سردخانه، بسته‌بندی میوه، تولید و خوراک دام و طیور، تولید انواع سالاد و ساندویچ، سیلوی غلات، ترمینال پسته، بسته نبدی غلات و حبوبات و محصولات لبنی بوده است.

معاون فنی جهادکشاورزی ساوه با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۸۵ درخواست صدور مجوز صنایع تبدیلی در شهرستان مطرح شده است، افزود: با صدور مجوز تاسیس از سوی جهاد کشاورزی هم‌اکنون درخواست‌کنندگان در حال احداث کارگاه بوده و با انجام استعلامات لازم پروانه بهره‌برداری برای آنان صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: از سرمایه‌گذاران در حوزه صنایع تبدیلی دعوت بعمل می‌آید تا در هر موردی که علاقمند به سرمایه‌گذاری هستند اقدام به درخواست صدور مجوز کنند و محدودیتی در ایجاد صنایع تبدیلی مطابق با نوع تولیدات شهرستان وجود ندارد بلکه می‌توان با توجه به تولیدات سایر شهرهای کشور در این شهرستان صنایع تبدیلی احداث کرد.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/IUBNFR

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به مهار زیستی کرم ساقه خوار (سزامیا) ذرت با استفاده از زنبور تلنموس گفت: انسکتاریومی جهت پرورش انبوه زنبور ...
حاصل پژوهش‌های مؤسسه‌ای در 30 کیلومتری اهواز در مبارزه بیولوژیک با آفات و کشت واریته‌های جدید نیشکر، موجب شده تا مصرف سموم کشاورزی در این کشتِ شیرین، به صفر برسد و یک محصول ...
برنامه انتقال یافته تحقیقاتی با موضوع "کنترل بیولوژیک شپشک آرد آلود مرکبات و چای" با تدریس دکتر سیدحسن ملکشی، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور روز دوشنبه 8 خرداد ماه سال جاری ...
به منظور افزایش ضریب سلامت و کاهش سموم، از روش‌های غیر شیمیایی و بیولوژیک برای کشاورزی در خوزستان استفاده می شود. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت : ...
No Thoughts on ایجاد انسکتاریوم تولید حشرات مفید از اولویت‌های سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در ساوه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>