پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گیلان  »   خودداری از برداشت زودرس کیوی
1 شهریور 1395 , ساعت 12:21

خودداری از برداشت زودرس کیوی

توصیه هواشناسی کشاورزی به بهره‌برداران گیلانی برای هفته نخست شهریور این است که جهت کنترل شیمیایی آفت مینوز مرکبات برای درختان زیر ۵ سال و مصرف کائولین جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی میوه‌ای درختان مرکبات اقدام کنند

سازمان هواشناسی کشاورزی توصیه های فنی لازم را برای پیش‌بینی تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارت تغییرات اقلیمی برای کشاورزان گیلانی اعلام کرد.

توصیه هواشناسی کشاورزی به بهره‌برداران گیلانی برای هفته نخست شهریور این است که جهت کنترل شیمیایی آفت مینوز مرکبات برای درختان زیر ۵ سال و مصرف کائولین جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی میوه‌ای درختان مرکبات اقدام کنند.

خودداری از برداشت زودرس محصول کیوی به‌علت پائین بودن مقدار قند و وزن محصول، هرس تابستانه درختان کیوی و حذف شاخه‌های مازاد، هرس تابستانه درختان مرکبات و حذف شاخه‌های نرک و خشکیده و مبارزه مکانیکی(هرس و قطع شاخه‌های آلوده) با توجه به فعالیت آفت پروانه سفید اشجار از دیگر توصیه‌های این سازمان باغداران استان است.

هم‌چنین سازمان هواشناسی کشاورزی ایران به زیتون‌کاران استان گیلان نیز توصیه دارد تا با مگس زیتون با نصب انواع تله‌های جلب‌کننده و محلول‌پاشی درختان در باغات با تراکم زیاد مگس زیتون با توجه به مناسب شدن شرایط آب و هوایی مبارزه کنند و باغات زیتون با توجه به پایداری هوا تا پایان هفته آبیاری کنند.

این سازمان به چایکاران استان نیز توصیه کرده است برگ چینی لطیف در باغ‌های چای و سپس آبیاری باغات چای را انجام دهند وهوادهی به برگ‌های چای برداشت شده برای جلوگیری از کاهش کیفیت برگ سبز چای با توجه به گرمای هوا را مد نظر قرار دهند.

در ادامه سازمان هواشناسی کشاورزی ایران به برنج‌کاران استان گیلان نیز توصیه کرد شالی‌ها از مزارع رسیده برداشت کنند و مزارع جهت پرورش کشت راتون و کشت دوم محصولات زراعی پس از برداشت برنج انتخاب کنند.

این سازمان کشوری از نوغانداران گیلان نیز خواست علف‌های هرز را وجین کنند و جمع‌آوری فیزیکی شاخه‌های آلوده به کرم برگ‌خوار و معدوم کردن آن‌ها را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/l0t3XK

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on خودداری از برداشت زودرس کیوی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>