جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   سرمازدگی تولید سیب در اهر را کاهش داد
4 شهریور 1395 , ساعت 11:18

مدیر جهاد کشاورزی اهر:

سرمازدگی تولید سیب در اهر را کاهش داد

مدیر جهاد کشاورزی اهر با بیان اینکه شهرستان اهر بعد از شهرستان مراغه دومین قطب تولید کننده سیب در آذربایجان شرقی است، گفت: سیب قره‌قرمزی یکی از محصولات بومی شهرستان اهر است

مدیر جهاد کشاورزی اهر با بیان اینکه شهرستان اهر بعد از شهرستان مراغه دومین قطب تولید کننده سیب در آذربایجان شرقی است، گفت: سیب قره‌قرمزی یکی از محصولات بومی شهرستان اهر است.

محمد اسدی صبح امروز در جشنواره برداشت سیب و ذرت بومی و محلی شهرستان اهر، برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی روستائیان و به‌ویژه عشایر را گامی مهم در معرفی توانمندی‌های این قشر دانست و اظهار داشت: در این راستا نمایشگاه معرفی توانمندی‌های کشاورزان و روستائیان جهت تشویق و ارتقاء سطح کیفی محصولات کشاورزی هم‌زمان با سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی در شهرستان اهر نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیب قره‌قرمزی و ذرت دانه‌ای و محلی شهرستان اهر از آوازه‌ای به‌خصوص در سطح آذربایجان شرقی برخوردار است، ادامه داد: با هدف افزایش توان تولید کشاورزان و معرفی محصولات کشاورزی  ازجمله سیب قره‌قرمزی و ذرت دانه‌ای، با همکاری شهرداری اهر زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع در پارک ولایت جهت ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی و توسعه گردشگری اختصاص‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، سیب قره‌قرمزی را یکی از محصولات بومی این شهرستان دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل اینکه نهالستان‌های تولیدشده به‌دست کشاورزان به‌صورت علمی وارد عمل نمی‌شوند و بیشتر به کشت بذر سیب‌های لبنانی را کشت می‌کنند،سیب قره‌قرمزی اهر متحمل خسارت‌هایی شده است.

وی بابیان اینکه مقاومت و محصول دهی در برابر سرمازدگی یکی از خصوصیات سیب قره‌قرمزی شهرستان اهر است، افزود:  اگر پایه درختی این محصول از قره‌قرمزی نباشد در هنگام سرمازدگی متحمل خسارت می‌شود.

اسدی با تأکید بر اینکه سیب قره‌قرمزی تا ارتفاع ۳۵۰۰ متری از سطح دریا قابل رشد و محصول دهی است، گفت: سیب‌های شهرستان اهر به دلیل شرایط جوی آب‌وهوا، تمامی ویتامین‌ها را در خود جای‌داده و با ماندگاری بسیاری خوب، جزو میوه‌های تابستانی است که هیچ سیبی توان رقابت با این محصول منحصربه‌فرد را ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر، با اشاره به اینکه سیب قره‌قرمزی در ۷۰۰ هکتار از باغات این شهرستان تولید می‌شود، ادامه داد: در شهرستان اهر ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد و از مجموع مساحت باغات، ۵۶۰۰ هکتار متعلق به درختان سیب است.

اسدی بابیان اینکه شهرستان اهر بعد از شهرستان مراغه دومین قطب تولیدکننده سیب در آذربایجان شرقی است، بیان داشت: تنها از باغات شهرستان اهر سالانه تنها نزدیک به ۸۵ تن سیب برداشت می‌شود که امسال به دلیل سرمازدگی، میزان تولید نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/g4DVGR

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که "تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود" این ضرب المثل درخصوص محصولات کشاورزی هم صدق می کند و تا یک کشاورز با هزار زحمت و ...
با اجرای موفقیت آمیز طرح پژوهشی با سرمازدگی تعدادی از باغات انار ساوه مقابله شد. خانم دکتر نصیری مقدم پژوهشگر عرصه بیوتکنولوژی درباره این طرح گفت: پس از تحقیق و ...
کارشناس باغبانی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یخ آب زمستانه روشی قدیمی و موثر برای کاهش تاخیر در گل دهی درختان است. مهرپویان گفت: اگر در زمستان کاهش دما طبیعی انجام ...
سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
No Thoughts on سرمازدگی تولید سیب در اهر را کاهش داد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>