افزایش سهم محصولات ارگانیک در بازار به ۳۵ درصد

ارگانیک

چاپ

یک فعال بخش خصوصی از افزایش سهم محصولات کشاورزی ارگانیک در بازار به ۳۵درصد خبر داد و گفت: با توجه به جلسات متعددی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و تغییر رویکرد این وزارت‌خانه، ‌تولیدات ارگانیک رو به افزایش است.

مصطفی دارایی‌نژاد در مورد عرضه میوه ارگانیک در بازار و وجود فروشگاه‌های مربوطه اظهار داشت:‌ چند سالی است که حرف از میوه ارگانیک به میان آمده است اما عملاً در بازار وجود نداشته و یا بسیار اندک بوده است اما حدود دو سال است که میزان تولید افزایش یافته و حدود ۳۵ درصد در سطح کشور میوه ارگانیک توزیع می‌شود.

وی ادامه داد:‌ فروشگاه‌هایی که برای عرضه این محصولات فعالیت می‌کنند به‌صورت حضوری از سر زمین این میوه‌های ارگانیک را تهیه می‌کنند و حتی خود کشاورز در برخی موارد با این فروشگاه‌ها قرارداد می‌بندد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه حدود ۵ درصد از محصولاتی که در میدان مرکزی تهران عرضه می‌شود ارگانیک بوده که حدود ۶ الی ۷ قلم محصول است، گفت: با توجه به جلسات متعددی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و تغییر رویکرد این وزارت‌خانه، ‌تولیدات ارگانیک رو به افزایش است.

دارایی‌نژاد با اشاره به اینکه هنوز تولید محصولات ارگانیک اندک است و رضایت‌بخش نیست،‌ خاطرنشان کرد: وزارت جهاد در این راستا جلسات آموزشی متعددی برای کشاورزان در راستای افزایش تولیدات ارگانیک برگزار کرده و مورد استقبال کشاورزان نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید توزیع محصولات به‌صورت بسته‌بندی و درجه‌بندی باشد، تصریح کرد:‌ به‌تازگی در این راستا دستگاه‌هایی برای بسته‌بندی میوه از کشور هلند وارد شده و همچنین دستگاهی نیز در داخل کشور به همین منظور تولید شده است، بنابراین مجموع این اقدامات نشان از تغییر رویکرد و حرکت به‌سمت تولیدات ارگانیک است که امیدواریم تا سال ۲۰۲۰ به نقطه مطلوب برسیم.

این فعال اقتصادی در پایان تأکید کرد:‌ با توجه به آموزش کشاورزان، اکثر آبیاری‌ها قطره‌ای شده و باید سم، کود و بذر نیز به‌سمت استاندارد سازی حرکت کند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/082v1R