پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   افزایش سهم محصولات ارگانیک در بازار به ۳۵ درصد
6 شهریور 1395 , ساعت 11:24

یک فعال اقتصادی خبر داد

افزایش سهم محصولات ارگانیک در بازار به ۳۵ درصد

یک فعال بخش خصوصی از افزایش سهم محصولات کشاورزی ارگانیک در بازار به ۳۵درصد خبر داد و گفت: با توجه به جلسات متعددی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و تغییر رویکرد این وزارت‌خانه، ‌تولیدات ارگانیک رو به افزایش است.

یک فعال بخش خصوصی از افزایش سهم محصولات کشاورزی ارگانیک در بازار به ۳۵درصد خبر داد و گفت: با توجه به جلسات متعددی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و تغییر رویکرد این وزارت‌خانه، ‌تولیدات ارگانیک رو به افزایش است.

مصطفی دارایی‌نژاد در مورد عرضه میوه ارگانیک در بازار و وجود فروشگاه‌های مربوطه اظهار داشت:‌ چند سالی است که حرف از میوه ارگانیک به میان آمده است اما عملاً در بازار وجود نداشته و یا بسیار اندک بوده است اما حدود دو سال است که میزان تولید افزایش یافته و حدود ۳۵ درصد در سطح کشور میوه ارگانیک توزیع می‌شود.

وی ادامه داد:‌ فروشگاه‌هایی که برای عرضه این محصولات فعالیت می‌کنند به‌صورت حضوری از سر زمین این میوه‌های ارگانیک را تهیه می‌کنند و حتی خود کشاورز در برخی موارد با این فروشگاه‌ها قرارداد می‌بندد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه حدود ۵ درصد از محصولاتی که در میدان مرکزی تهران عرضه می‌شود ارگانیک بوده که حدود ۶ الی ۷ قلم محصول است، گفت: با توجه به جلسات متعددی که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و تغییر رویکرد این وزارت‌خانه، ‌تولیدات ارگانیک رو به افزایش است.

دارایی‌نژاد با اشاره به اینکه هنوز تولید محصولات ارگانیک اندک است و رضایت‌بخش نیست،‌ خاطرنشان کرد: وزارت جهاد در این راستا جلسات آموزشی متعددی برای کشاورزان در راستای افزایش تولیدات ارگانیک برگزار کرده و مورد استقبال کشاورزان نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید توزیع محصولات به‌صورت بسته‌بندی و درجه‌بندی باشد، تصریح کرد:‌ به‌تازگی در این راستا دستگاه‌هایی برای بسته‌بندی میوه از کشور هلند وارد شده و همچنین دستگاهی نیز در داخل کشور به همین منظور تولید شده است، بنابراین مجموع این اقدامات نشان از تغییر رویکرد و حرکت به‌سمت تولیدات ارگانیک است که امیدواریم تا سال ۲۰۲۰ به نقطه مطلوب برسیم.

این فعال اقتصادی در پایان تأکید کرد:‌ با توجه به آموزش کشاورزان، اکثر آبیاری‌ها قطره‌ای شده و باید سم، کود و بذر نیز به‌سمت استاندارد سازی حرکت کند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/082v1R

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on افزایش سهم محصولات ارگانیک در بازار به ۳۵ درصد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>