پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   اتصال ایران به اروپا برای واردات سموم باکیفیت
6 شهریور 1395 , ساعت 16:53

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود خبر داد:

اتصال ایران به اروپا برای واردات سموم باکیفیت

در حالی که پیش از این مسوولان سازمان حفظ نباتات از چینی و هندی بودن بیش از ۹۰ درصد کود و سموم کشاورزی و کیفیت پایین آنها در گذشته خبر داده بودند، رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود از هموار شدن مسیر واردات سم از اتحادیه اروپا خبر داد.

در حالی که پیش از این مسوولان سازمان حفظ نباتات از چینی و هندی بودن بیش از ۹۰ درصد کود و سموم کشاورزی و کیفیت پایین آنها در گذشته خبر داده بودند، رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود از هموار شدن مسیر واردات سم از اتحادیه اروپا خبر داد.

سیدمهدی حسینی در حاشیه جلسه اتاق ایران با واردکنندگان گفت در حاشیه نشست واردکنندگان کودهای شیمیایی با کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و معاونین وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: باید برای ورود سموم کم‌خطر به اتحادیه اروپا متصل شویم.

وی افزود: برای این منظور لازم است اتحادیه اروپا نسبت به استانداردهای موجود در ایران اطمینان خاطر پیدا کرده و آنها نیز ایران را در این زمینه یاری کنند.

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود، ادامه داد: در حال حاضر تعرفه واردات سم به ایران ۴۶ درصد تعیین شده است؛ این موضوع به علاوه مسائل دیگر، به مساله قاچاق دامن زده و مشکلات بی شماری را برای کشاورزان فراهم کرده است، در حالی که وزارت جهاد کشاورزی باید واردات سموم و کودهای کشاورزی مورد نیاز کشاورزان را تسهیل کند.

حسینی تصریح کرد: اگر نرخ ارز ثابت شود، می‌توان قدم‌های خوبی برای واردات سموم کم‌خطر برداشت؛ به شرط آنکه وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی را در این امر سهیم بداند.

وی با اشاره به برگزاری روز مزرعه برای نخستین‌بار در ایران، ادامه داد: مراسم این روز برای نخستین‌بار در حوالی تهران در خردادماه سال ۱۳۹۶ برگزار شده و ۳۶۰ شرکت از سراسر دنیا حضور دارند.

رئیس انجمن واردکنندگان سم و کود اظهار کرد: باید بتوان با استفاده از پتانسیل این روز و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و اتاق ایران عاری از مسائل و مشکلات ارتباط بیشتری با کشورهای اروپایی برقرار کند تا بدین طریق تکنولوژی و محصولات جدید سموم کم‌خطر وارد ایران شود.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/qPzwZT

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on اتصال ایران به اروپا برای واردات سموم باکیفیت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>