پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ضرورت ترویج کشاورزی علمی و دانش‌بنیان در سطح کشور
6 شهریور 1395 , ساعت 16:58

معاون وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد:

ضرورت ترویج کشاورزی علمی و دانش‌بنیان در سطح کشور

معاون آموزش، ترویج و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت ترویج کشاورزی علمی و دانش بنیان در سطح کشور تاکید کرد.

معاون آموزش، ترویج و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت ترویج کشاورزی علمی و دانش بنیان در سطح کشور تاکید کرد.

اسکندر زند امروز در بیست و دومین کنگره‌ ملی گیاه پزشکی دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه‌تهران در کرج با اشاره به مشکلات و چالش‌های اقلیم ایران، با بیان اینکه میزان بارندگی در کشور کمتر از یک سوم جهانی است، گفت: این در حالی است که میزان تبخیر آب روخانه‌ها، سدها و… کشور سه برابر متوسط سرعت تبخیر آب در دنیاست.

وی با بیان اینکه سرانه آب در کشور کاهش چشمگیری یافته، با اشاره به روند پیگیری برنامه‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه در دولت‌یازدهم در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم و این مهم در شرایطی محقق شد که قرار بود تا پایان سال ۹۹ به خودکفایی گندم دست یابیم.

زند با اشاره به اهدای تسهیلات ۲ تا ۴ درصدی به کشاورزان کشور، از فعالیت ۳۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی و هدف گذاری تاسیس ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در این بخش خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دنیا برای تامین غذای خود در حال حاضر به سمت کشاورزی علمی و مهندسی شده در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم وجود علم و دانش کافی در کشور همچنان این علوم و دانش، در بسیاری از بخش‌های کشارزی کشور ظهور بروز و عملیاتی نشده و برای تبدیل و تحقق آن با مشکلاتی مواجه هستیم.

زند با بیان اینکه کشاورزی دانش‌بنیان  از ضرورت‌های توسعه در دنیا کنونی است، بر لزوم استفاده از دانشگاه‌های کارآفرین در بخش آموزش و پژوهش، حوزه کشاورزی تاکید کرد.

وی با اشاره به پیگیری تجاری‌سازی تحقیقات و پژوهش‌های حوزه کشارزی کشور در وزارتخانه متبوع از راه‌اندازی سامانه علم‌سنجی و شناسایی محققان در بخش کشاورزی کشور خبر داد.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/CT1LL1

خبرگزاری ایلنا

مطالب مرتبط

بیست و پنجمین کنگره گیاهپزشکی ایران از تاریخ 17 تا 20 شهریور 1403، به میزبانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در تهران برگزار می شود. کنگره گیاهپزشکی ایران ...
مراسم اختتاميه بیست و چهارمین کنگره گیاه ‌پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری شناسی گیاهی بعد از ظهر روز سه شنبه 15 شهریورماه سال جاری با حضور دكتر جعفری معاون پژوهش و فن­اوری ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز نسخه‌نویسی الکترونیکی برای آفت‌کش‌ها به صورت پایلوت در سه استان کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علایی‌مقدم امروز در ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور پیش‌بینی کرد: در سال جاری صادرات محصولات با منشأ گیاهی ۲۵ درصد افزایش یابد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاپور علائی‌مقدم رئیس سازمان ...
No Thoughts on ضرورت ترویج کشاورزی علمی و دانش‌بنیان در سطح کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>