پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   صادرات محصولات کشاورزی نیازمند برندسازی/ سموم کم خطر استفاده شود
6 شهریور 1395 , ساعت 17:23

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

صادرات محصولات کشاورزی نیازمند برندسازی/ سموم کم خطر استفاده شود

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی با تاکید براین که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران باید برای برندسازی صادرات محصولات کشاورزی و ترویج آن چاره ای بیندیشد، گفت: نبود تشکل های صادراتی و کنسرسیوم های قوی از مشکلات این بخش به شمار می رود.

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی با تاکید براین که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران باید برای برندسازی صادرات محصولات کشاورزی و ترویج آن چاره ای بیندیشد، گفت: نبود تشکل های صادراتی و کنسرسیوم های قوی از مشکلات این بخش به شمار می رود.

محمدعلی طهماسبی امروز شنبه در نشست بخش خصوصی و دولتی در اتاق بازرگانی ایران افزود: در حال حاضر خریداران خارجی به دنبال خرید از فرد نیستند بلکه به دنبال تشکلی قوی در این هستند تا بتوانند محصول مورد نظر را با حجم بالا، مستمر و با قیمت منطقی خریداری و تامین کنند.

 

احداث پایانه های صادراتی برای صدور ۵۰۰ هزار تن پرتقال
وی با بیان این که تسهیل در صادرات نیازمند احداث پایانه است، اظهار داشت: هم اکنون در جاهای مختلف کشور از جمله جیرفت، پایانه های صادراتی در حال احداث است و صادرات انواع محصولات کشاورزی همچون پرتقال امکان پذیر خواهد شد، تا جایی که بتوان حداقل ۵۰۰ هزار تن پرتقال صادراتی را به کشورهای هدف ارسال کرد.

 

بکارگیری سموم کم خطر با دوره کارنس پائین
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت استفاده از سموم گفت: میزان و چگونگی تولید کیفی را تجارت، بازرگانی و بازار تعیین می کند زیرا وقتی اتحادیه اروپا از ایران درخواست پسته سالم و بدون آفلاتوکسین کرد، ما سعی کردیم با برچیدن سیستم های سنتی و استانداردسازی شرایط را برای تولید بهتر فراهم کنیم.
طهماسبی اظهار داشت: استفاده از سموم کم خطر با دوره کارنس پائین(ماندگاری در گیاه) می تواند در صادرات محصولات کشاورزی نقش موثری داشته باشد و هم اکنون چنین برنامه ریزی را در دستور کار داریم.
وی ضمن انتقاد از ورود سموم قاچاق به کشور گفت: باوجود تلاش های سازمان حفظ نباتات سموم قاچاق با حجم بالا به راحتی وارد کشور می شود.
معاون امور باغبانی وزیرجهادکشاورزی می گوید، برای جلوگیری از ورود سموم قاچاق به بازار باید بخش خصوصی همکاری لازم را به عمل آورد و با جمع آوری قوطی های سم از ورود این کالای غیرمجاز جلوگیری کنند.
طهماسبی گفت: اگر به دنبال جلوگیری از مصرف سموم پرخطر و قاچاق هستیم بهتر است تغییراتی در تعرفه گذاری، جمع آوری قوطی های خارجی و پلمپ فروشگاه های غیرمجاز سم داشته باشیم که این امر نیازمند همکاری بخش خصوصی است.

 

توسعه کشت زیتون همزمان با اجرای طرح دانه های روغنی
معاون وزیر جهادکشاورزی خاستگاه زیتون را ایران نامید و گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی اصلاح باغ ها و توسعه اراضی زیر کشت زیتون است به طوری که هم اکنون ۹۵ هزار هکتار زیر کشت زیتون قرار دارد که باید توسعه یابد به طور مثال در اردن ۳۰۰هزار هکتار از اراضی به کشت زیتون اختصاص دارد.
طهماسبی گفت: تولید این محصول علاوه بر اشتغالزایی در ترسیب کربن و تولید روغن نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
مقام مسوول در کابینه یازدهم درباره تفاوت مدت زمان ماندگاری نارنگی ایرانی و پاکستانی افزود: امکان تولید نارنگی پاکستانی در ایران وجود دارد، اگر بازار و پتانسیل های صادراتی چنین قابلیتی را از نارنگی تولیدشده در ایران تقاضا کند، می توان به سهولت آن را تولید کرد، به طوری که اکنون حدود ۷۰۰ هزار تن از این محصول در کشور تولید می شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/FZP2rr

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on صادرات محصولات کشاورزی نیازمند برندسازی/ سموم کم خطر استفاده شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>