پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سیستان و بلوچستان  »   عودت انبه های آلوده به پاکستان
7 شهریور 1395 , ساعت 14:08

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

عودت انبه های آلوده به پاکستان

علت بازگرداندن انبه به کشور مبداء ، وجود آلودگی در برخی از محموله های این محصول بوده است

از خردادامسال تاکنون ده کامیون حامل انبه وارداتی از پاکستان به این کشور عودت داده شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:علت بازگرداندن انبه به کشور مبداء ، وجود آلودگی در برخی از محموله های این محصول بوده است.
تیموری میزان انبه عودت داده شده در این مدت را حدود ۱۵۰ تن بیان کرد و گفت آخرین محموله بازگردانده شده از واردات انبه مربوط به  ۳۱ مرداد ماه گذشته است.
وی افزود: محصول انبه دچار دو نوع آفت خطرناک به نام مگس میوه انبه و مگس میوه مدیترانه ای می شود که چنانچه این آلودگی ها در آنها مشاهده شود ، بر اساس قانون و آئین نامه اجرایی قرنطینه گیاهی که مورد توافق دو کشور است ، می توان محصولات آلوده را در مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت به کشور مبداء عودت داد.
تیموری گفت: عملیات قرنطینه گیاهی در مرزهای استان انجام می شود اما در برخی از موارد ، احتمال از بین نرفتن آفات گیاهی وجود دارد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: مبادی رسمی ورود انبه به داخل کشور مرزهای زمینی میرجاوه و پیشین و مرز آبی چابهار در سیستان و بلوچستان ، بندرعباس و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در تهران است.
وی گفت: سالانه بیشترین حجم انبه هم به میزان ۱۳ تا ۲۰ هزار تن از طریق مرزهای میرجاوه و پیشین وارد کشور می شود و از خرداد ماه امسال تا کنون ۱۶ هزار تن از این محصول از پاکستان وارد مرزهای سیستان و بلوچستان شده است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/XY3OFd

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

هندوستان بزرگترین تولید کننده انبه در دنیا با سطح زیر کشت 2.5 میلیون هکتار است و بیشتر انبه کاران این کشور کشاورزان خرده پایی اند که به این محصول به عنوان تنها منبع درآمد وابسته ...
No Thoughts on عودت انبه های آلوده به پاکستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>