پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   آفت مگس زیتون کنترل شد/ کشاورزان هر کود و سمی را نخرند
6 شهریور 1395 , ساعت 18:20

معاون وزیر کشاورزی خبر داد

آفت مگس زیتون کنترل شد/ کشاورزان هر کود و سمی را نخرند

معاون وزیر جهاد کشاورزی معتقد است که با توجه به ارقام گوناگون موجود زیتون امکان توسعه سطح زیر کشت این محصول در کشور وجود دارد و هم‌اکنون آفت مگس میوه زیتون کنترل شده و مشکلی در این زمینه نداریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی معتقد است که با توجه به ارقام گوناگون موجود زیتون امکان توسعه سطح زیر کشت این محصول در کشور وجود دارد و هم‌اکنون آفت مگس میوه زیتون کنترل شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

محمدعلی طهماسبی در حاشیه نشست امروز در حاشیه نشست واردکنندگان کودهای شیمیایی با کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و معاونین وزیر جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت زیتون در کشور ۹۵ هزار هکتار بوده که با توجه به وجود ارقام گوناگون توسعه کشت این محصول برای مناطق مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مگس زیتون نیز در سه استان کشور تحت کنترل درآمده و مشکل خاصی در این زمینه وجو ندارد، افزود: در کنار توسعه کشت و تولید محصولات کشاورزی باید زنجیره‌های تولید در محصولات مختلف کشاورزی شکل بگیرد تا بتوانیم از طریق فراوری برای مازاد تولید برنامه‌ریزی کنیم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشکلاتی در مناطق زیتون‌کاری کشور وجود اما هنگامی که زیتون در استان‌های مختلف به زیر کشت رفت، تنش‌های مختلفی به‌وجود آمد که در شرایط  کنونی رقم‌های مناسب برای مناطق مختلف کشور وجود دارد که می‌تواند گسترش کشت این محصول را بدون مشکل کند.

 

کشاورزان هر کود و سمی را نخرند

طهماسبی از ساماندهی کود و سموم شیمیایی خبر داد و گفت: با اقدامات مؤثر انجام شده توسط مؤسسه تحقیقات خاک و آب و کدگذاری برندهای کودی، امکان پیگیری‌ها فراهم می‌شود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود هر کود و سمی را خریداری نکنند، زیرا کیفیت سموم و کودهای شیمیایی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که بخش خصوصی به‌زودی با شرکت‌های خصوصی کود و سموم شیمیایی وارد قرارداد شوند و این نهاده‌ها از کشورهای صاحب‌نام به کشور وارد شود و دولت فقط نقش نظارتی و کنترلی داشته باشد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با سموم و کودهای بی‌کیفیت نیز ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا با نهاده‌های بی‌کیفیت برخورد خواهد کرد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/aJwocU

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

طرح مبارزه با افت مگس زیتون در باغات طارم اجرا می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آفت مگس زیتون طی چند سال اخیر خسارات زیادی به محصولات زیتون وارد ...
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ساخت دستگاه تله مگس زیتون شدند که دستگاهی تلفیقی از همه روش‌های مبارزه با آفت زیتون است و آسیب زیست محیطی در پی ندارد و دو ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های زیتون رودبار گفت: استان گیلان با ۹ هزار هکتار باغ زیتون مقام نخست کشور را دارد و باید باغ‌های زیتون در کشور شناسنامه دار ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خسارت مگس میوه زیتون با مبارزه گسترده و به موقع علیه این آفت امسال در باغ های این محصول در استان به زیر یک درصد ...
No Thoughts on آفت مگس زیتون کنترل شد/ کشاورزان هر کود و سمی را نخرند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>