مصرف سالانه ۲۷ هزار تن سم کشاورزی در ایران/یک چهارم سموم پرخطر است

فروشگاه سم - سم فروشی

چاپ

مدیر کل دفتر آفت‌کش‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۷ هزار تن سم در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، گفت: ۲۵ درصد سموم مصرفی بخش کشاورزی پرخطر هستند اما غالب این سموم مصرف انسانی نداشته و بر روی محصول باقی نمی‌مانند.

فرزاد کلانتر گفت: ۷۵ درصد از نیاز کشور به آفت‌کُش‌ها در داخل کشور براساس مواد اولیه وارداتی فرموله می‌شود و ۲۵ درصد مابقی به صورت آماده مصرف به کشور می‌آید.

وی افزود: سالانه ۲۷ هزار تن سموم کشاورزی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که امکان تغییر این میزان براساس میزان بارندگی‌ها وجود دارد.

مدیرکل دفتر آفت‌کُش‌های وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: سرانه مصرف سم در هر هکتار ۵۷۰ گرم است که این رقم از برخی کشورهای پیشرفته که در آنها بارندگی‌های بیشتری وجود دارد کمتر است.

کلانتر گفت: ۵۳ درصد سموم تولید شده در کشور ما براساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا تولید شده و در حیطه سموم کم خطر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که قالب سموم پرخطر بخش کشاورزی مصرف انسانی ندارند گفت: این سموم بیشتر برای ضدعفونی‌ها و برای موشها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر آفت‌کُش‌های وزارت جهاد کشاورزی در پایان تأکید کرد: ۲۵ درصد سموم مصرفی بخش کشاورزی پرخطر هستند اما به طور مستقیم بر روی محصول باقی نمی‌مانند و مصرف انسانی ندارند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/w7sk91