پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   واگذاری 158 مورد دانش فنی کشاورزی به بخش خصوصی
8 شهریور 1395 , ساعت 16:58

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

واگذاری ۱۵۸ مورد دانش فنی کشاورزی به بخش خصوصی

رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی از واگذاری 158 دانش فنی کشاورزی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: اکنون 350 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که باید به یک هزار مورد برسد

رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی از واگذاری ۱۵۸ دانش فنی کشاورزی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: اکنون ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که باید به یک هزار مورد برسد.

اسکندر زند امروز (دوشنبه) در آیین انعقاد قرارداد انتقال ۳۲ فناوری نوین کشاورزی به بخش دولتی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: اکنون بخش دولتی ظرفیت های لازم را برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی فراهم کرده است اما این تلاش ها کافی نیست. بنابراین اگر بخواهیم کشاورزی دانش بنیان داشته باشیم باید از ظرفیت های بخش خصوصی و دانشگاه ها استفاده کنیم که این، سیاست اصلی دولت به شمار می رود.
وی اضافه کرد: همه نهاده های مورد استفاده حاصل دانش فنی است اما در مقاطعی هر کدام از این نهاده ها به مرحله اشباع می رسد و پاسخگوی شرایط تولید نیست.
به گفته وی، باید از دانش فنی و ظرفیت های جدید برای تولید نهاده های جدید استفاده کرد تا تولید از لحاظ کمی و کیفی بهبود یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد برای تحول صنعت بذر کشور راهی بجز همکاری با شرکت های دانش بنیان و خصوصی نیست.
وی اضافه کرد: پارسال گردش مالی فقط شرکت دانش بنیان گیاهان قندی که ۳۰ درصد بذر کشور را پوشش می دهد و بازار کشورهای اطراف را از آن خود کرده است، ۵۰ میلیارد ریال (؟) بود.

 

 تشکیل مرکزهای رشد در سازمان و موسسه های تحقیقات کشاورزی
رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی از تشکیل مرکزهای رشد در سازمان های تحقیقات کشاورزی خبر داد و گفت: طی تفاهم نامه این سازمان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار است مرکزهای رشد در همه موسسه ها و اداره های تحقیقات کشاورزی استان ها شکل بگیرد تا بخش خصوصی موجب تحرک و پویایی بخش دولتی شود.
زند افزود: اکنون در قزوین و خراسان رضوی به ترتیب ۲۵ و ۴۵ شرکت دانش بنیان فعال است.
به گفته وی، مرکزهای رشد ایده ها و فناوری های ریسک پذیر امکانات لازم را در اختیار محققان مستعد قرار می دهد تا دستاوردهای جدید عرضه کنند.
رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی یکی از چهار ستون اصلی حمایت از بخش کشاورزی را شرکت های دانش بنیان دانست و ادامه داد: تلاش داریم تا دوسال آینده ظرفیت دانشگاه و مرکزهای تحقیقاتی را دو برابر کنیم.
این مسئول درباره تفاهمنامه انتقال ۳۲ فناوری نوین بخش کشاورزی در زمینه تولید و تکثیر انواع بذر ادامه داد: از ۳۲ دستاورد پژوهشی ۱۰ مورد به واگذاری تولید بذرهای محصولات راهبردی و غلات مربوط می شود.
به گفته وی، تاکنون دانش فنی تولید هشت بذر به شرکت های دانش بنیان واگذار شده است و امروز نیز دانش فنی تولید ۱۰ بذر دیگر برای تولید به بخش خصوصی منتقل می شود.
در این آیین تفاهمنامه انتقال ۳۲ فناوری نوین بخش کشاورزی در بخش تولید و تکثیر انواع بذر سورگوم، جو، منوژرم، گندم، ماشک، نخود و تلقیح قارچ، تحقیق و توسعه ماشین های صنعت پرورش طیور، ارقام جدید زنبق اصلاح شده، خوراک دام گرانوله ویژه گروه های مختلف دامی، پادزهر تری والان مارگزیدگی، فرآورده های بیولوژیک از قارچ، شور کم نمک و رژیمی، فرمولاسیون حلوا ارده، گیاهان دارویی با فرمولاسیون تجاری، ساخت خشک کن بذر هندوانه، انتقال توانمندی ایجاد واحدهای گلخانه ای تولید محصولات ارگانیک، تولید تجاری شکارگر آفات برای مبارزه بیولوژیک و تولید انبوه میگو (اس.پی.اف) با شرکت های خصوصی منعقد شد.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/LYPGmc

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
با اجرای تفاهم نامه آموزشی ترویجی ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی، زمینه مشارکت زنان روستایی در تولید و کاربرد زنبور تریکوگراما برای کنترل کرم ساقه خوار برنج فراهم گردید. به دنبال ...
در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند گفت: سه رقم جدید چغندر مقاوم به ریزومانیا، پوسیدگی ریشه و نماتد معرفی و به‌زودی وارد بازار می‌شود. داریوش طالقانی رئیس موسسه ...
No Thoughts on واگذاری ۱۵۸ مورد دانش فنی کشاورزی به بخش خصوصی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>