پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   متنوع ترین و ارگانیک ترین محصولات کشاورزی دنیا در ایران تولید می شود
9 شهریور 1395 , ساعت 18:52

وزیر جهاد کشاورزی:

متنوع ترین و ارگانیک ترین محصولات کشاورزی دنیا در ایران تولید می شود

وزیر جهادکشاورزی گفت: ایران متنوع ترین و ارگانیک ترین محصولات کشاورزی در حوزه های باغی، دارویی، گلخانه ای و زراعی را در دنیا تولید می کند

وزیر جهادکشاورزی گفت: ایران متنوع ترین و ارگانیک ترین محصولات کشاورزی در حوزه های باغی، دارویی، گلخانه ای و زراعی را در دنیا تولید می کند.

محمود حجتی روز سه شنبه در جریان سفر به شهرستان دماوند و بازدید از گلخانه کشت توت فرنگی هیدروپونیک این شهرستان افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور در بخش تامین آب کشاورزی، توسعه گلخانه در حمایت از بخش تولید به واسطه صرفه جوی در مصرف، ضروری است.
وی توسعه بخش گلخانه ای در حوزه کشاوزی با هدف تولید سالم و ارگانیک محصولات را یک اقدام حیاتی در راستای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: هدف ما توسعه روز افزون گلخانه ها در بخش کشاورزی است و سعی شده تسهیلات لازم و مورد نیاز با توجه به میزان منابعی که در دست داریم در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
وزیر جهادکشاورزی افزود: توسعه گلخانه علاوه بر تولید محصول سالم، زمینه اشتغال زایی را با توجه به ظرفیت و توانمندی فارغ التحصیلان رشته کشاورزی به خوبی در کشور فراهم می کند چراکه هر هکتار گلخانه می تواند ۱۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کند.
حجتی، حضور بخش خصوصی در توسعه کشاورزی گلخانه ای را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه از جمله سیاست های محوری وزارت جهادکشاورزی در دولت یازدهم است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران سالم ترین محصولات کشاورزی را در سطح دنیا دارد، افزود: براساس بررسی های انجام شده، شاهد کاهش سرانه مصرف سموم کشاورزی در سطح کشور نسبت به دیگر کشورهای جهان هستیم و اگر در برخی موارد این میزان افزایش داشته به دلیل بد مصرف کردن سموم کشاورزی بوده است.
وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: در گذشته با توجه به تحریم های ناعادلانه علیه ایران، سموم پرخطر به داخل کشور وارد می شد و همین امر مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده بود.
به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی به همراه نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، فرماندار شهرستان دماوند و جمعی از مسؤولان محلی امروز از گلخانه کشت توت فرنگی هیدروپونیک دماوند دیدن کردند.
گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی هومند آبسرد شهرستان دماوند از جمله پروژه های افتتاح شده این شهرستان در هفته دولت است که در دو هکتار مساحت با کشت و تولید ۴۰ تا ۶۰ تن محصول راه اندازی شده است.
کشت توت فرنگی به روش هیدروپونیک سازگاری کامل با شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرستان دماوند دارد و مصرف آب را به میزان یک سوم تا یک پنجم کاهش می دهد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی همچنین امروز با سفر به شهرستان فیروزکوه از مرکز اصلاح نژاد دام شرکت اوین ژن و طرح ۷۰ هکتاری کاشت گل محمدی این شهرستان دیدن کرد.
شهرستان های فیروزکوه و دماوند در شرق استان تهران قرار دارند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/yaobhZ

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on متنوع ترین و ارگانیک ترین محصولات کشاورزی دنیا در ایران تولید می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>