سموم پرخطر حذف شد/ تأیید صلاحیت بیش از یک‌هزار سم‌فروشی در کشور

حجتی

چاپ

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سموم پرخطر در بخش کشاورزی حذف و بیش از یک‌هزار سم‌فروشی در کشور تأیید صلاحیت شدند.

محمود حجتی ظهر امروز در جریان سفر خود به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در جمع کشاورزی منطقه دماوند در خصوص استفاده از سموم برای محصولات کشاورزی اظهار کرد: در بخش گیاهان دارویی و محصولات باغی کمتر کشوری چون ایران تولید دارند و سیب ما هیچ مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه ایران سالم‌ترین محصولات را دارد، افزود: مصرف سرانه سم کشور نسبت به کشورهای دیگر به مراتب کمتر است؛ البته این دلیل نمی‌شود که خوب عمل می‌کنیم و کشور ما به دلیل اینکه گرم و خشک است، به مراتب باید سهم کمتری استفاده شود و مناطق مرطوب نیاز به سم بیشتری دارند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در بعضی نقاط مصرف سم مناسب نیست و به دلیل بعضی مشکلات به خصوص در سال‌های تحریم سم‌های پرخطر و حذف شده امروز دنیای مدرن را متأسفانه در داخل کشور استفاده می‌کردند.

حجتی تصریح کرد: با شرایط جدید ایجاد شده و مدیریتی که در ارتباط با شورای سم کشور به عمل آمده، سم‌های پرخطر حذف شده و سم‌های کم خطر و جدید که مورد تأیید سازمان‌های جهانی بوده در حال ورود به کشور است و امیدوارم آرام آرام مشکلات گذشته برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه بنا بر این است که سم‌ها بر اساس نسخه به فروش برسد، بیان کرد: سم‌های معرفی شده نسخه می‌شوند و سمی که معرفی نشده باشد، قاچاق تلقی و حذف می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشکلات تاریخی طولانی در سال‌های گذشته داشتیم و یک‌شبه نمی‌توان آنها را رفع کرد؛ اکنون بیش از هزار سم فروشی در کشور در چند سال گذشته بررسی و تأیید صلاحیت شدند که سم‌فروشی کنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/8OouwN