پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   سموم پرخطر حذف شد/ تأیید صلاحیت بیش از یک‌هزار سم‌فروشی در کشور
9 شهریور 1395 , ساعت 17:48

حجتی در جمع کشاورزان دماوندی:

سموم پرخطر حذف شد/ تأیید صلاحیت بیش از یک‌هزار سم‌فروشی در کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سموم پرخطر در بخش کشاورزی حذف و بیش از یک‌هزار سم‌فروشی در کشور تأیید صلاحیت شدند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سموم پرخطر در بخش کشاورزی حذف و بیش از یک‌هزار سم‌فروشی در کشور تأیید صلاحیت شدند.

محمود حجتی ظهر امروز در جریان سفر خود به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در جمع کشاورزی منطقه دماوند در خصوص استفاده از سموم برای محصولات کشاورزی اظهار کرد: در بخش گیاهان دارویی و محصولات باغی کمتر کشوری چون ایران تولید دارند و سیب ما هیچ مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه ایران سالم‌ترین محصولات را دارد، افزود: مصرف سرانه سم کشور نسبت به کشورهای دیگر به مراتب کمتر است؛ البته این دلیل نمی‌شود که خوب عمل می‌کنیم و کشور ما به دلیل اینکه گرم و خشک است، به مراتب باید سهم کمتری استفاده شود و مناطق مرطوب نیاز به سم بیشتری دارند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در بعضی نقاط مصرف سم مناسب نیست و به دلیل بعضی مشکلات به خصوص در سال‌های تحریم سم‌های پرخطر و حذف شده امروز دنیای مدرن را متأسفانه در داخل کشور استفاده می‌کردند.

حجتی تصریح کرد: با شرایط جدید ایجاد شده و مدیریتی که در ارتباط با شورای سم کشور به عمل آمده، سم‌های پرخطر حذف شده و سم‌های کم خطر و جدید که مورد تأیید سازمان‌های جهانی بوده در حال ورود به کشور است و امیدوارم آرام آرام مشکلات گذشته برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه بنا بر این است که سم‌ها بر اساس نسخه به فروش برسد، بیان کرد: سم‌های معرفی شده نسخه می‌شوند و سمی که معرفی نشده باشد، قاچاق تلقی و حذف می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مشکلات تاریخی طولانی در سال‌های گذشته داشتیم و یک‌شبه نمی‌توان آنها را رفع کرد؛ اکنون بیش از هزار سم فروشی در کشور در چند سال گذشته بررسی و تأیید صلاحیت شدند که سم‌فروشی کنند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/8OouwN

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on سموم پرخطر حذف شد/ تأیید صلاحیت بیش از یک‌هزار سم‌فروشی در کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>