پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   بحرانی شدن حمله ملخ آسیایی به تالاب هامون
11 شهریور 1395 , ساعت 9:37

رییس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد

بحرانی شدن حمله ملخ آسیایی به تالاب هامون

رییس سازمان حفظ نباتات کشور از بحرانی شدن حمله ملخ آسیایی به تالاب هامون خبر داد و گفت: کنترل این آفت به همکاری دستگاه های استانی و مدیریت بحران نیاز دارد

رییس سازمان حفظ نباتات کشور از بحرانی شدن حمله ملخ آسیایی به تالاب هامون خبر داد و گفت: کنترل این آفت به همکاری دستگاه های استانی و مدیریت بحران نیاز دارد.

محمد علی باغستانی میبدی درباره حمله ملخ آسیایی به تالاب هامون افزود: شنبه این هفته در نخستین گزارش از مرکز خدمات «قر قری» استان سیستان و بلوچستان اعلام شد حجم گسترده ای از ملخ آسیایی از افغانستان به ایران وارد شده است.
به گفته وی، تاکنون با ورود چنین ملخی به کشور روبرو نشده بودیم.
وی افزود: این نوع ملخ به دلیل خشکسالی های پی در پی افغانستان و وضعیت پوشش گیاهی مناسب در هامون برای نخستین بار به ایران وارد شده است.
این مسئول گفت: کارشناسان یکشنبه در برآوردهای اولیه خود اعلام کردند ۸۰۰ تا یک هزار هکتار از منطقه به این آفت آلوده شده است.
وی ادامه داد: با اعزام کارشناسان مبارزه با آفت ملخ به شهرستان هامون، روشن شد بیش از چهار هزار تا پنج هزار هکتار از زمین های منطقه به این آفت آلوده شده است؛ به طوری که ۱۵ تا ۲۰ ملخ در هر مترمربع به چشم می خورد.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد «کنترل آفت ملخ آسیایی به اختصاص اعتبار و همکاری های فرمانداری و مرکز مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان نیازمند است».
باغستانی میبدی اضافه کرد: سموم مورد نیاز از استان های کشور و سیستان و بلوچستان تامین شده و در حال ارسال به منطقه است.
وی گفت: عملیات مبارزه با این آفت از جمعه این هفته یا شنبه آینده (دوازدهم یا سیزدهم شهریورماه) آغاز می شود تا بتوان این آفت را در مراتع پیش از آنکه به مزارع کشاورزی وارد شود، کنترل کنیم.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور پیش بینی کرد در برآورد اولیه پنج هزار هکتار زیر پوشش طرح مبارزه با این آفت قرار گیرد اما ممکن است سطح مبارزه با آفت به ۱۳ هزار هکتار برسد.
سالیانه ۱۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار هکتار زیر پوشش عملیات مبارزه با ملخ قرار می گیرد که امسال تاکنون در ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار هکتار عملیات مبارزه انجام گرفته است.
ملخ بالدار مهاجر آسیایی- آفریقایی از خانواده ملخ های جهنده صدادار است که در گروه های بزرگ زندگی می کند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/TBM3fm

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تالاب هامون در هفت روز به صورت کامل از آفت ملخ آسیایی پاک‌سازی شد. غلامحسین تیموری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سم‌پاشان و دیده‌بان‌های استان هنوز در ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از پایان عملیات یک هفته ای مبارزه با ملخ آسیایی در 6 هزار هکتار از زمین های تالاب هامون در شهرستان هیرمند خبر داد و گفت: همچنان برای کنترل این ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از روز یکشنبه هفته گذشته تاکنون 90 درصد از اراضی آلوده به افت ملخ آسیایی در تالاب هامون سم پاشی شده است. غلامحسین تیموری با بیان اینکه ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: عملیات سم پاشی ملخ های آسیایی که از کشور افغانستان وارد مرز ایران و تالاب هامون شده اند همچنان ادامه دارد. غلامحسین تیموری با بیان اینکه کار سم ...
No Thoughts on بحرانی شدن حمله ملخ آسیایی به تالاب هامون

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>