جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   ساخت اولین تراکتور تمام اتوماتیک هوشمند جهان
13 شهریور 1395 , ساعت 9:50

توسط شرکت ایتالیایی

ساخت اولین تراکتور تمام اتوماتیک هوشمند جهان

مهندسین و متخصصین مکانیک با ساخت اولین تراکتور تمام هوشمند به صورت خودران توانسته اند گامی بلند در جهت ارتقای سطح کشاورزی در دنیا ایجاد کنند

مهندسین و متخصصین مکانیک با ساخت اولین تراکتور تمام هوشمند به صورت خودران توانسته اند گامی بلند در جهت ارتقای سطح کشاورزی در دنیا ایجاد کنند.

مهندسان صنایع تولیدی ماشین‌آلات کشاورزی Case IH برای اولین‌بار تراکتور هوشمندی تولید کردند که تمام مراحل کشاورزی نظیر کاشت و برداشت را بدون نیاز به حضور کشاورز در زمین انجام می‌دهد.

این تراکتور هوشمند قادر است برای جهت‌یابی، شناسایی زمین و انجام عملیات کاشت و برداشت به صورت هوشمندانه  عمل کند و لازم به ذکراست که سیستم مجهز آن متکی بر فناوری بهینه‌سازی شده رادار و لایدار است.

اندرا کلوزر، مدیر شرکت ایتالیایی Case IH عنوان کرد: در بیشتر نقاط جهان به ویژه در مناطقی که کشاورزی رونق زیادی دارد، پیدا کردن نیروی کار ماهر و با دستمزد مناسب در زمان اوج برداشت تقریبا غیرممکن است. بنابراین همواره بخشی از محصولات کشاورزان به علت سرعت کم در فرایند برداشت از بین می‌رود.

با ساخت این تراکتور هوشمند این تصویر که تا چند سال دیگر به حضور فیزیکی کشاورز در مزرعه نیازی نخواهد بود چندان دور از ذهن نمی‌باشد. و می‌توان تاثیرات جدیدی از مکانیزه‌شدن در صنعت کشاورزی را دید که  بال‌های توسعه ی هرچه بیشتر برای تولید بی‌نقص محصولات کشاورزی را بگشاید.

مسؤول واحد تحقیقات شرکت سازنده تراکتور خودران عنوان کرد: باید در نظر داشت که برای استفاده از تراکتور هوشمند نباید یک متخصص برنامه‌ریزی و رباتیک باشیم، در واقع محققان واحد طراحی و برنامه‌نویسی ربات، با تولید نرم‌افزار رابط هوشمند و کاملا کاربردی به کشاورز اجازه می‌دهند تا به ساده‌ترین شکل ممکن تراکتور را مطابق با سلیقه خود برنامه‌ریزی کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تولید تراکتورهای هوشمند باری از دوش کشاورزان برداشته خواهد شد، چرا که حتی نمونه آزمایشی تراکتور خودران می‌تواند عملیات شخم‌زنی، کاشت، علف‌کشی و برداشت را بدون نیاز به کشاورز و یا با نظارت توسط دستگاه کنترل از راه‌دور انجام دهد.

به احتمال زیاد بعد از تست‌های رایج برروی این تراکتور به زودی شاهد ورود این محصول صنعتی  به جرگه‌ی تولیدکنندگان صنعت کشاورزی و در پی آن افزایش محصولات کشاورزی خواهیم بود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/LX2V5N

کلیک

مطالب مرتبط

No Thoughts on ساخت اولین تراکتور تمام اتوماتیک هوشمند جهان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>