پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   ملحق شدن اردبیل به خط تولید نهال پیوندی گردو
13 شهریور 1395 , ساعت 9:55

ملحق شدن اردبیل به خط تولید نهال پیوندی گردو

استان اردبیل به خط تولید نهال پیوندی گردو ملحق می شود

استان اردبیل به خط تولید نهال پیوندی گردو ملحق می شود.
مدیر گروه پژوهشی بیوتکنولوژی و فیزیولوژی باغبانی سازمان جهاد دانشگاهی تهران  در جلسه ای که به منظور حل مشکل باغات بویژه باغات گردوی استان در جهاد کشاورزی استان اردبیل تشکیل شده بود گفت: جهاد دانشگاهی در حال حاضر دانش تولید نهال های پیوندی گردو که در برابر سرمای دیررس بهاره کاملا مقاوم هستند را داراست  و در صورت حمایت مسئولان استان، این توانمندی می تواند جهت اطلاع باغات گردوی استان مورد بهره برداری قرار گیرد.
سیدضیا نصرتی افزود: با توجه به اینکه میزان عملکرد نهال پیوندی در هر هکتار ۵ تن و نیز از پایداری تولید برخوردار است به همین خاطر بهترین راهکار برای کسانی که می خواهند باغ جدید گردو احداث کنند استفاده از این نهال است.
مدیر گروه پژوهشی بیوتکنولوژی و فیزیولوژی باغبانی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ رقم گردوی خارجی و ۲ رقم گردوی داخلی به عنوان ارقام مقاوم در مقابل سرماه در کشور عرضه می شود گفت: استفاده از نهال پیوندی خطر سرمازدگی باغات گردو را در استان اردبیل رفع می کند.
نصرتی با بیان اینکه ایران جایگاهی در بین صادرکننده های گردوی جهان ندارد افزود: ایران به عنوان دومین کشور تولید کننده گردو در دنیا، به خاطر عدم توجه به خواسته مصرف کننده خارج از کشور، در این زمینه موفق نیست.
امامی یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل هم با بیان اینکه در هر بارندگی نابهنگام به طور متوسط ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به باغات وارد می شود، گفت: برای استفاده از فناوری تولید نهال جهاد دانشگاهی آمادگی داریم.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/Qz9mDP

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

رئیس اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: سرمای آذرماه سال گذشته سبب وارد آمدن خسارت به ۵۰۰ هکتار از باغ‌های گردوی شهرستان تویسرکان شد. مسود اکبری در این باره اظهار داشت: 500 هکتار از مجموع باغ‌های گردوی ...
غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه مبارزه با آفات در مزارع کشاورزی و باغات یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: این طرح‌ها با هدف تولید ...
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) از سازمان حفظ نباتات کشور، مهندس فتاحی مدير حفظ نباتات استان يزد با اشاره به بروز خشكسالي در سالهای اخير در مناطق گردو کاری استان و کاهش ميزان ...
No Thoughts on ملحق شدن اردبیل به خط تولید نهال پیوندی گردو

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>