پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گیلان  »   تولید سالم‌ترین برنج دنیا در گیلان
13 شهریور 1395 , ساعت 14:05

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

تولید سالم‌ترین برنج دنیا در گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پایان فصل برداشت برنج از شالیزارهای استان خبر داد و گفت: امسال سالم‌ترین برنج دنیا در گیلان تولید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پایان فصل برداشت برنج از شالیزارهای استان خبر داد و گفت: امسال سالم‌ترین برنج دنیا در گیلان تولید شد.

حبیب جهانساز اشاره به پایان فصل برداشت برنج از شالیزارهای استان اظهار کرد: اکنون فصل برداشت برنج از شالیزارهای گیلان به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی عملیات کاشت و برداشت برنج هر کدام در مدت ۲۵ روز انجام شده است، تصریح کرد: ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی گیلان تولید برنج امسال را سالم‌تر عنوان کرد و گفت: امسال کمترین آفت را داشتیم و سالم‌ترین برنج دنیا در گیلان تولید شد.

وی از افزایش پنج درصدی تولید برنج گیلان در سال جاری خبر داد و افزود: عملکرد شالیزارها خوب بود و امسال تولید برنج مناسب است.

جهانساز قیمت برنج برای مصرف کننده و تولید کننده را خوب و مناسب دانست و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط مناسب برای کشاورزان و زارعان خوب بود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان از وضعیت تولید امسال راضی هستند، یادآور شد: گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور بوده و نیاز برنج ۲۰ میلیون نفر را تامین می‌کند.

این مسؤول با تصریح بر اینکه گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، خاطرنشان کرد: گیلان رتبه نخست سطح زیرکشت و رتبه دوم تولیدکننده برنج را در کشور دارد.

سالانه یک‌ میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک و ۷۵۰ هزار تن برنج سفید توسط شالیکاران گیلان تولید می‌شود و بیشتر رقم‌های بومی برنج از نوع هاشمی و علی کاظمی است.

گیلان دومین استان تولید کننده برنج در ایران است.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/WUUl2f

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

برداشت برنج هسته‌ای رقم شهریار در شالیزار‌های استان‌های مازندران و گلستان آغاز شد. محقق پژوهشکده ژنتیک و زیست فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: پژوهشگران مازندرانی از ...
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از موفقیت محققان در اصلاح بذرهای برنج با رویکرد کاهش 25 درصدی مصرف آب خبر داد. معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ...
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت که با تکنولوژی اصلاح بذر ،تولید بذر گواهی شده برنج افزایش می یابد. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از ...
محققان پژوهشکده جان اینز با همکاری محققان دانشگاه کشاورزی نانجینگ، محصول برنجی را توسعه داده‌اند که قادر به بهبود مدیریت سطح PH آن هستند. محققان موفق شده اند در این محصول جذب نیتروژن، ...
No Thoughts on تولید سالم‌ترین برنج دنیا در گیلان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>