مبارزه شیمیایی با آفت بالشتک مرکبات تا ۲ هفته ادامه دارد
مبارزه شیمیایی با آفت بالشتک مرکبات تا ۲ هفته ادامه دارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مبارزه شیمیایی با آفت بالشتک مرکبات تا دو هفته ادامه دارد. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی درباره مبارزه با آفت مرکبات اظهار کرد: زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی نوبت دوم علیه بالشتک مرکبات از ۱۸ […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مبارزه شیمیایی با آفت بالشتک مرکبات تا دو هفته ادامه دارد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی درباره مبارزه با آفت مرکبات اظهار کرد: زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی نوبت دوم علیه بالشتک مرکبات از ۱۸ شهریور ماه آغاز شده و به‌مدت دو هفته ادامه دارد.

وی افزود: مبارزه با آفت مرکبات در این مرحله باید به‌صورت لکه‌گیری و کانون‌کوبی صورت گیرد و باید از سمپاشی درختان بدون آفت خودداری شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از استرس‌های خشکی، لازم است سمپاشی در اوایل صبح و عصر انجام شود.

زاغی اضافه کرد: قبل از مبارزه شیمیایی نمونه‌های حاوی از آفت در باغ جمع‌آوری شود و با کارشناسان حفظ نباتات مراکز خدمات دهستان‌ها، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مشاوره و پس از اخذ نسخه گیاه‌پزشکی برای خریداری سموم به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه باغداران از مصرف سموم و روغن امولسیون شونده فاقد مشخصات و توصیه نشده خودداری کنند، گفت: برای پیشگیری از اثرات سوء احتمالی از اختلاط حشره‌کش‌ها با کودهای شیمیایی خودداری شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کنترل شیمیایی آفت مینوز مرکبات در نهالستان‌ها و باغ‌های کمتر از سه سال و در صورت وجود جوانه‌های جدید حداکثر تا اواخر شهریور با حشره‌کش‌های توصیه‌شده استفاده شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/yC6Q6Z