پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   امکان فعالیت 24 ساعته تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات فراهم شد
23 شهریور 1395 , ساعت 11:27

سرپرست مجتمع تحقیقاتی و کشاورزی سربندان واحد علوم و تحقیقات:

امکان فعالیت ۲۴ ساعته تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات فراهم شد

سرپرست مجتمع تحقیقاتی و کشاورزی سربندان واحد علوم و تحقیقات گفت: امکان فعالیت 24 ساعته علمی و تحقیقاتی برای دانشجویان، محققان، شرکت و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سربندان واحد علوم و تحقیقات فراهم شده است

سرپرست مجتمع تحقیقاتی و کشاورزی سربندان واحد علوم و تحقیقات گفت: امکان فعالیت ۲۴ ساعته علمی و تحقیقاتی برای دانشجویان، محققان، شرکت و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سربندان واحد علوم و تحقیقات فراهم شده است.

دکتر وحید زرین‌نیا با توجه به بهره‌برداری از مجتمع تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات که به‌تازگی به دست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت، اظهار کرد: این واحد به عنوان واحدی پیشرو در تولید علم و کاربردی کردن آن بوده و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعینیز به‌عنوان یکی از قدیمی­ترین دانشکده‌های این واحد تاکنون نقش موثری در عرصه صنعت کشاورزی و منابع طبیعی کشور داشته است.

زرین‌‌نیا با بیان اینکه مجتمع تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات منحصربه‌فرد و در حال تجهیز به پیشرفته‌ترین امکانات روز دنیاست، گفت: مأموریت این مجتمع دربرگیرنده پژوهش‌های هدفمند، حمایت از افراد کارآفرین و صاحبان طرح‌ها و ایده‌ها مبتنی بر فناوری‌های نوینی است که از قابلیت اقتصادی، تجاری شدن و حل مشکلات کشور در کشاورزی و منابع طبیعی برخوردار باشند.
6360931
وی، راه‌اندازی مرکز رشد شرکت‌های فناور کشاورزی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و توسعه‌ای همسو با نیازهای کشور، همکاری در تبیین برنامه‌ها و استراتژی‌های پژوهشی، علمی و فناوری کشور را از جمله اهداف این مجتمع برشمرد و تصریح کرد: ارتقای ظرفیت‌های تحقیقاتی از طریق جلب مشارکت پژوهشگران دانشگاهی و صنعتگران، برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و آموزشی داخلی و خارجی از طریق مبادله اطلاعات و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌ویژه دکتری پژوهش‌محور از دیگر اهداف مورد توجه این مجتمع است.

سرپرست مجتمع تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سربندان واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: سازماندهی و اجرای همایش‌های علمی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، انتشار گزارش‌های تحقیقاتی، کتب و نشریات، بومی‌سازی فناوری‌های موجود در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر اهداف مجتمع تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات است.

به گفته زرین‌نیا حمایت از پژوهش‌های کاربردی و فراهم کردن شرایط لازم برای معرفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به بازار کار از طریق راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، ارائه مشاوره بصورت حضوری و آنلاین به اشخاص حقیقی و حقوقی براساس نتایج فعالیت‌های علمی و پژوهشی انجام شده از رسالت‌های راه‌اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سربندان واحد علوم و تحقیقات است.

وی افزود: اکنون ۱۱ آزمایشگاه فتوشیمی، میکروبیولوژی کشاورزی، صنایع چوب و کاغذ، نماتولوژی، آبزیان و فرآوری، ژنومیکس و پروتئومیکس، کشت و بافت، علوم دامی، باغبانی، علوم آب و خاک و کلینیک گیاه پزشکی برای این مجتمع درنظر گرفته شده که در حال تجهیز بر اساس پیشرفته ­ترین امکانات روز دنیاست.
سازماندهی و اجرای همایش‌های علمی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، انتشار گزارشات تحقیقاتی، کتب و نشریات، بومی‌سازی فناوری‌های موجود در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر اهداف مجتمع تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات است

زرین‌نیا با توجه به راه‌اندازی کلینیک گیاه‌پزشکی تخصصی، گفت: با توجه به گستردگی سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی و تنوع محصولات گلخانه‌ای در شهرستان دماوند، مجتمع تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی تصمیم به راه‌اندازی یک کلینیک گیاه‌پزشکی گرفته که با ارائه خدمات به‌صورت حضوری و آنلاین این امکان را برای کشاورزان، باغداران و گلخانه‌داران منطقه فراهم می‌آورد تا با مراجعه به این کلینیک توصیه‌های لازم برای کنترل آفات و بیماری‌های گیاهی محصولات خود را دریافت کنند.

سرپرست مجتمع تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات باتوجه به آزمایشگاه میکروبیولوژی کشاورزی ادامه داد: این آزمایشگاه به شناسایی و کنترل میکروبهای بیماری‌زای محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای که امروزه عامل خسارات عمده‌ای در بخش کشاورزی و منابع طبیعی ایران و سایر کشورهای جهان هستند، می‌پردازد.

وی با بیان اینکه امروزه کشاورزی نوین برپایه مطالعات ژنتیکی استوار است، تصریح کرد: آزمایشگاه ژئومیکس و پروتئومیکس مجتمع تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات با تجهیزات پیشرفته خود می تواند به محققان و پژوهشگران در امر شناسایی، ارزیابی تنوع حشرات و عوامل میکروبی، دستوری ژنتیکی به منظور ایجاد ارقام مقاوم نسبت به آفات و بیماری‌های گیاهی کمک کند.

زرین‌نیا با توجه به آزمایشگاه کشت و بافت و یک شرکت دانش‌بنیان مصوب در این ارتباط، افزود: در این آزمایشگاه به بررسی روش‌های تولید و پرورش گیاهان نادر تنها با داشتن بخشی از بافت آن گیاه پرداخته می‌شود که بر این اساس و طبق برنامه‌ای منسجم و مصوب در قالب یک شرکت دانش‌بنیان به دنبال تولید ۹۰ هزار اصله نهال از طریق کشت بافت هستیم.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/scX8I9

خبرگزاری آنا

مطالب مرتبط

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سارمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم رعایت اصول فنی و مبارزه بموقع با عوامل خسارتزای گیاهی در مزارع سیر و پیاز تاکید کرد. فرید بیگی با ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
No Thoughts on امکان فعالیت ۲۴ ساعته تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی واحد علوم و تحقیقات فراهم شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>