پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   صدور گواهی ثبت برای ۳۷۰۰ برند-فرمول كود كشاورزی طی یك سال و نیم گذشته
24 شهریور 1395 , ساعت 9:59

صدور گواهی ثبت برای ۳۷۰۰ برند-فرمول کود کشاورزی طی یک سال و نیم گذشته

تاکنون نزدیک به 3700 برند-فرمول شماره ثبت دریافت کرده اند و در مورد حدود 350 برند-فرمول نیز بررسی ها کامل شده و در دست ثبت هستند

تاکنون نزدیک به ۳۷۰۰ برند-فرمول شماره ثبت دریافت کرده اند و در مورد حدود ۳۵۰ برند-فرمول نیز بررسی ها کامل شده و در دست ثبت هستند.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی مؤسسه تحقیقات خاک و آب، دکتر کامبیز بازرگان رییس مؤسسه امروز در گفتگویی از دریافت بیش از ۵ هزار تقاضای ثبت کود خبر داد و اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۳۷۰۰ برند-فرمول شماره ثبت دریافت کرده اند و در مورد حدود ۳۵۰ برند-فرمول نیز بررسی ها کامل شده و در دست ثبت هستند.
رییس مؤسسه تحقیقات خاک و آب با اشاره به اینکه ۴۵۰ نمونه نیز در آزمایشگاهها در حال بررسی هستند، تعداد برند- فرمول های رد شده تا پایان مردادماه را ۷۶۶ مورد عنوان کرد.
دکتر بازرگان تصریح کرد: براساس آیین نامه ابلاغی از سوی وزیر جهاد کشاورزی در آذر ماه ۱۳۹۳ همه محصولات کودی ملزم به دریافت گواهی ثبت از مؤسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی شده‌اند که در این راستا این آیین‌نامه از اواخر سال ۱۳۹۳ عملیاتی شده و اجرای آن تاکنون ادامه دارد .
وی افزود: طی یکسال و نیم گذشته ۵۲۰۰ تقاضا در این زمینه برای مؤسسه خاک و آب ارسال شد که بیش از ۴۰۰۰ مورد از آن‌ها تعیین تکلیف و حدود ۳۷۰۰ برند-فرمول کودی گواهی ثبت دریافت کردند.
رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب با بیان اینکه حدود ۷۰۰ برند-فرمول کودی رد شده و گواهی دریافت نکردند، گفت: به این برندها نیز فرصت بررسی مجدد داده شده تا نقایص خود را اصلاح کنند.
دکتر بازرگان با اشاره به اینکه حدود یک هزار برند-فرمول نیز در چرخه بررسی مؤسسه خاک و آب قرار دارد، اظهار کرد: فرآیند ثبت برند-فرمول ها برای تایید کیفیت آنها صورت می‌گیرد و به موازات برنامه ثبت در فرآیند کنترل، مواد کودی از سطح بازار نمونه برداری و بررسی می شوند، براساس نتیجه بررسی ها با متخلفان در زمینه‌ی عرضه کودهای بی‌کیفیت و تقلبی برخوردهای جدی انجام خواهد شد که مواردی از آن ها در ماه های اخیر انجام گرفته و افراد متخلف متحمل جریمه های سنگینی شده اند.
وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه کودهای موجود در کشور کفاف محصولات تولیدی را نمی دهد، تصریح کرد: چنین مسئله ای را قبول نداریم؛ چرا که کود به اندازه کافی در کشور وجود دارد ضمن اینکه در این زمینه هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی فعالیت های خوبی دارند.
رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه عده ای می گویند کودهای موجود در داخل کشور از نظر کیفیت مناسب نیستند و بر روی تولیدات تأثیر مطلوب ندارند، افزود: فرآیند ثبت برند-فرمول ها دقیقاً به همین منظور انجام می‌شود و قصد ما در این فرآیند بررسی و کنترل کیفیت مواد کودی برای کمک به ارتقاء سلامت محصولات، خاک و آب است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/5gaEu1

مطالب مرتبط

دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
هشتمین نمایشگاه نهاده های کشاورزی تهران (ویژه واردکنندگان نهاده های کشاورزی) از 28 دی ماه تا 1 بهمن ماه 1400 در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار گردید. ....
هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH 2022) از ۲۸ دی ‌ماه الی ۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به مدت ۴ روز از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در تهران برگزار ...
فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از کشف انواع سموم کشاورزی تقلبی به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. علی سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر ...
No Thoughts on صدور گواهی ثبت برای ۳۷۰۰ برند-فرمول کود کشاورزی طی یک سال و نیم گذشته

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>