پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   بازدید نوبخت از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور
27 شهریور 1395 , ساعت 14:57

بازدید نوبخت از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، از ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور بازدید کرد

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، روز شنبه از بخش های مختلف ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور بازدید کرد.
مدیر این پژوهشکده در حاشیه این بازدید اظهار کرد: این پژوهشکده یکی از مدیریت های مناطق چهارگانه پژوهشکده های کشاورزی ایران وابسته به سازمان تحقیقات بیوتکنولوژی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی است.
فضل الله افراز افزود: این مرکز از سال ۱۳۸۳ برای این پژوهشکده اختصاص یافت و اکنون ساختمان جدید آن گشایش یافته و ساختمان قدیم برای آزمایشگاه استفاده می شود.
وی درباره کار این مرکز گفت: ۷۰ درصد تحقیقات متمرکز جانوری شامل دام، طیور و آبزیان و ۳۰ درصد گیاهان استراتژیک منطقه که در بحث امنیت غذایی مهم هستند، در این مرکز انجام می شود.
افراز ادامه داد: در واقع این مرکز با اصلاح مولکولی دام ، طیور و آبزیان و همچنین بر روی خوراک آنها و کاهش هزینه های تولید، به دنبال یافتن روش های جدید است ضمن اینکه برای حفظ ذخائر ژنتیکی با استفاده از بیوتکنولوژی هم تلاش می کند.
وی گفت: در خصوص گیاهان استراتژیک منطقه مثل برنج، مرکبات، زیتون ، فندق و بادام زمینی هم بدنبال محصولات بیشتر و کیفی تر با هزینه ای کمتر هستیم.
ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور در فضایی به مساحت هفت هزار مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۶۰۰ مترمربع در سه طبقه احداث شده که دارای سه بخش است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/1Il83R

 

 

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

به منظور فراهم آوردن امکان همکاری‌های علمی- پژوهشی در کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی بین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند توسط روسای پژوهشگاه و موسسه امضاء و مبادله ...
محققین دانشگاه شیکاگو به نتایج خارق العاده ای در زمینه تولید گیاهان مقاوم به خشکی و با توان تولید محصول بالاتر در اثر دستکاری RNA دست یافته اند. این کشف ...
دکتر بهزاد قره یاضی بنیانگذار و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. دکتر قره یاضی ...
چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران به میزبانی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و موسسات پژوهشی این حوزه از 31 مردادماه تا ...
No Thoughts on بازدید نوبخت از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>