پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   اعتبار 35 میلیارد ریالی برای تکمیل پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور
28 شهریور 1395 , ساعت 11:41

طی دو سال گذشته اختصاص یافت؛

اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی برای تکمیل پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور

رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه از تخصیص اعتبار 35 میلیارد ریالی برای تکمیل ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور طی دو سال گذشته خبر داد

رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه از تخصیص اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی برای تکمیل ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور طی دو سال گذشته خبر داد.

بهزاد قره یاضی در مراسم بازدید دکتر نوبخت از ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور اظهار کرد: برای افزایش یک درصدی بودجه تحقیقاتی از تولید ناخالص داخلی، مکانیزمی در جدول ۱۴ قانون بودجه تدارک دیده شده که بتوانیم از مجموعه اعتبارات عمومی، به گونه ای استفاده کنیم که این سهم افزایش یابد.

رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه افزود: جدول ۱۴ قانون بودجه با ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در نیمه دوم سال جاری عملیاتی می‌شود و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت  تضمین نوآوری، شکوفایی و توسعه علمی کشور در اختیار دانشگاه ها، واحدهای پژوهشی و واحدهای فناوری کشور قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دولت با وجود مضیقه های مالی توجه به آینده، توسعه کشور مطابق با الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، هرگز از نظر دولت تدبیر و امید دور نبوده است.

قره یاضی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای واحدهای پژوهشی دانشگاه ها برای تجهیز و تکمیل به صورت صد درصد ابلاغ شده که طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه افزود: اعتبارات هزینه ای شش ماهه در واحدهای پژوهشی و دانشگاه ها نیز به طور صد درصد تخصیص داده شده که نشان دهنده رویکرد علمی دولت است.

وی افتتاح ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور در رشت را سند بارز اهتمام دولت یازدهم به امر پژوهش و تحقیقات دانست و گفت: ۲۷ میلیارد ریال اعتبار طی ۱۰ سال برای احداث و تقویت این پژوهشکده تزریق شده بود، اما طی دو سال گذشته، ۳۵ میلیارد ریال برای تکمیل این ساختمان تخصیص داده شد.

قره یاضی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، تعداد دو هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان را در کشور ثبت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور در ابتدای دولت یازدهم، ۵۵ مورد بوده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/P1nvbR

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

به منظور فراهم آوردن امکان همکاری‌های علمی- پژوهشی در کشاورزی، تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی بین پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند توسط روسای پژوهشگاه و موسسه امضاء و مبادله ...
محققین دانشگاه شیکاگو به نتایج خارق العاده ای در زمینه تولید گیاهان مقاوم به خشکی و با توان تولید محصول بالاتر در اثر دستکاری RNA دست یافته اند. این کشف ...
دکتر بهزاد قره یاضی بنیانگذار و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و رئیس انجمن ایمنی زیستی صبح امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. دکتر قره یاضی ...
چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران به میزبانی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه یزد و انجمن‌های علمی و موسسات پژوهشی این حوزه از 31 مردادماه تا ...
No Thoughts on اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی برای تکمیل پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی شمال کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>