پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   لزوم سرعت بخشی کشاورزان در برداشت محصولات باغی/کاهش دما در راه است
4 مهر 1395 , ساعت 10:24

اطلاعیه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

لزوم سرعت بخشی کشاورزان در برداشت محصولات باغی/کاهش دما در راه است

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای بر لزوم سرعت بخشی کشاورزان در برداشت محصولات باغی و انجام عملیات زراعی برای کاشت گندم و کلزای پاییزی تاکید کرد

سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای بر لزوم سرعت بخشی کشاورزان در برداشت محصولات باغی و انجام عملیات زراعی برای کاشت گندم و کلزای پاییزی تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، کاهش ۵ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا در این استان و احتمال بارش برف و تگرگ در نواحی مستعد پیش بینی شده است.
بنابر این گزارش بررسی نقشه های همدیدی آینده نگری و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی ناپایدار در ۲ روز آینده است که نفوذ و فعالیت سامانه بارشی موجب افزایش ابر، گرد و غبار، وزش باد (گاهی تا شدید)، بارش باران (رگبار باران و رعد و برق) خواهد شد.
بنابر همین گزارش فعالیت اصلی سامانه در روز شنبه سوم مهر بوده و با توجه به شدت بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در نواحی مستعد و بارش برف و تگرگ در ارتفاعات نواحی سردسیر استان وجود دارد.
هواشناسی کشاورزی استان آذربایجان شرقی به کشاورزان توصیه کرد: نسبت به تهویه و تنظیم دما و رطوبت مرغداری ها، دامداری ها، گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ و انبارها، مدیریت عملیات برداشت در زراعت های گوجه فرنگی و جالیز برای کاهش ضایعات این محصول و انگور، انجیر و انار اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، قطع آب آبیاری در زراعت های پیاز و سیب زمینی، سرعت بخشی در عملیات کاشت کلزا و آبیاری کلزاهای کشت شده، قطع آبیاری ۱۵ روز قبل از برداشت در مزارع چغندرقند، برداشت عسل و استفاده از داروهای نوزما و واروا و تغذیه کلونی بعد از برداشت عسل و خودداری از ایجاد آتش در مراتع برای پیشگیری از احتمال وقوع آتش سوزی از دیگر توصیه های هواشناسی کشاورزی برای کشاورزان استان است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/TC5pNo

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

No Thoughts on لزوم سرعت بخشی کشاورزان در برداشت محصولات باغی/کاهش دما در راه است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>