جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   برگزاری دوره آموزشی مهارتی تولید محصول سالم و ارگانیک در مزارع سبزی و صیفی فریدونکنار
17 مهر 1395 , ساعت 10:06

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد

برگزاری دوره آموزشی مهارتی تولید محصول سالم و ارگانیک در مزارع سبزی و صیفی فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از برگزاری دوره آموزشی مهارتی تولید محصول سالم و ارگانیک در مزارع سبزی و صیفی در این شهرستان خبر داد

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از برگزاری دوره آموزشی مهارتی تولید محصول سالم و ارگانیک در مزارع سبزی و صیفی در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا ضیایی در این باره اظهار کرد: کشاورزی پایدار بر مبنای تولید محصولات ارگانیک و سالم بوده و با امنیت غذایی همسو و ضامن سلامت جامعه است.

وی افزود: حصول اطمینان کامل از دنیایی که در آن همه مردم همواره به غذای کافی سالم و مغذی دسترسی دارد و نیازهای غذایی آنها را برای زندگی سالم و فعال بر آورده می‌کند مهم‌ترین مسأله توسعه پایدار کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: امروزه بحث حفظ محیط زیست، ایمنی و بهداشت غذایی یکی از چالش‌های مهم بشر است.

ضیایی بیان کرد: تولید محصولات کشاورزی ارگانیک یکی از راهبردهای جدید آن است که در همین زمینه کشاورزی پایدار بر مبنای تولید محصولات ارگانیک و سالم بوده و با امنیت غذایی همسو و ضامن سلامت جامعه است.

وی ادامه داد: هدف این سیستم جلوگیری از مصرف هر گونه مواد شیمیایی یا نهاده مصنوع انسان در تولیدات و پخش محصولات زراعی، باغی و دامی است.

ضیایی خاطرنشان کرد: کشاورزی ارگانیک مدیریت تولید مناسب است که باعث تقویت و توسعه سلامت اکوسیستم‌های زیستی، چرخه‌های زیستی و فعالیت بیولوژیکی خاک می‌شود.

وی افزود: در همین زمینه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار دوره آموزشی مهارتی تولید محصول سالم و ارگانیک در مزارع سبزی و صیفی را در روستای شیرمحله از توابع دهستان امامزاده عبدالله این شهرستان برگزار کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار اظهار کرد: در این دوره که با حضور ۲۰ نفر از علاقه‌مندان برگزار شد کار‌شناس مرکز خدمات جهاد کشاورزی دهفری درباره محصول سالم و ارگانیک و مزایای آن، معرفی نهاده‌های جدید ارگانیک نظیر BIO1 ترکیبی آلی با منشأ ۱۰۰ درصد گیاهی که از ریشه گیاهان دارویی از جمله تلخ بیان برای مبارزه با لارو‌های برگ خوارپروانه‌ها، BIO2 ترکیب آلی با منشأ ۱۰۰ درصد گیاهی از عصاره گیاهان دارویی از جمله تلخ بیان برای مبارزه با آفات مکنده نظیر تریپس، شته، کنه، مگس سفید و پسیل مطالبی بیان کردند.

ضیایی با تاکید بر اینکه این دوره مورد استقبال بهره برداران قرار گرفته است، گفت: در پایان این دوره‌ها به سؤالات بهره‌برداران در این زمینه پاسخ داده شده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/UTSUJh

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on برگزاری دوره آموزشی مهارتی تولید محصول سالم و ارگانیک در مزارع سبزی و صیفی فریدونکنار

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>