پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   امضاء تفاهم نامه توسعه همکاری بین سازمان حفظ نباتات و شرکت بایر پارسیان
17 مهر 1395 , ساعت 10:04

امضاء تفاهم نامه توسعه همکاری بین سازمان حفظ نباتات و شرکت بایر پارسیان

تفاهم نامه توسعه همکاری های فی مابین شرکت بایر (BAYER) و سازمان حفظ نباتات با حضور ریاست سازمان حفظ نباتات و مدیرعامل شرکت بایر پارسیان و همچنین آقای ژان وارتیس نماینده اعزامی شرکت بایر آلمان به ایران در روز دوشنبه 12 مهرماه به امضاء رسید

تفاهم نامه توسعه همکاری های فی مابین شرکت بایر (BAYER) و سازمان حفظ نباتات با حضور ریاست سازمان حفظ نباتات و مدیرعامل شرکت بایر پارسیان و همچنین آقای ژان وارتیس نماینده اعزامی شرکت بایر آلمان به ایران در روز دوشنبه ۱۲ مهرماه به امضاء رسید.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور در این جلسه که پیرو سفر وزیر جهادکشاورزی به آلمان و پیگیری های انجام شده پس از آن تشکیل و منجر به امضاء تفاهم نامه هفت ماده ای گردید، خانم دکتر عنایتی مدیر عامل شرکت بایر در ایران طی سخنانی با ابراز خرسندی از ایجاد تعامل بیشتر در همکاری های شرکت بایر و سازمان حفظ نباتات، به شرح زمینه های فعالیت این شرکت که در حوزه دارو و سموم کشاورزی می باشد پرداخت و اظهار امیدواری کرد با گسترش فعالیت ها قدمهای مفیدی در زمینه سلامت غذا و دارو در ایران برداشته شود و شعار شرکت بایر که «علم برای زندگی بهتر» می باشد در ایران و توسط این شرکت بیشتر محقق گردد.

در این جلسه آقای ژان وارتیس نیز با اشاره به روند افزایش جمعیت در جهان و نیاز به تولید بیشتر، تامین مواد غذایی سالم از مزرعه تا سفره و مصرف صحیح سموم دفع آفات و همچنین کشاورزی دیجیتالی را از اهم برنامه های شرکت بایر برشمرد و از اینکه شرکت بایر همواره با ایران همکاری داشته ابراز خرسندی نمود.

در ادامه جلسه دکتر باغستانی ریاست سازمان حفظ نباتات ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از مدیران شرکت بایر اظهار امیدواری کرد تا با امضاء این تفاهم نامه سطح مراودات با کشور آلمان افزایش یابد.
باغستانی با اشاره به اینکه در دوران تحریم های ظالمانه سطح همکاری بین شرکت بایر و ایران در حد ۵۰ درصد بو و با توجه به اینکه شرکت مونسانتو نیز با شرکت بایر ادغام گردیده اظهار کرد که انشاالله در آینده نزدیک شاهد حذف تمامی تحریم ها از سوی این شرکت باشیم.
دکتر باغستانی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در ایران و وجود ۸۰ درصد از محصولات کشاورزی جهان در ایران گفت این شرایط ویژه ایجاب می کند تا سایت های تحقیقاتی شرکت بایر در ایران مستقر گردیده و این آمادگی از سوی کشور ایران در این زمینه وجود دارد.
دکتر باغستانی در ادامه افزود با توجه به اینکه قیمت محصولات بایر برای کشاورزان ایران بالاست راهکارهایی باید بوجود آید تا قیمت محصولات اندکی تعدیل شود که یکی از آنها موضوع تولید تحت لیسانس و نیز انجام فرایند بسته بندی در ایران است و با توجه به اینکه کشور های همسایه نیز مشتری شرکت بایر هستند در این زمینه جمهوری اسلامی ایران امن ترین کشور برای سرمایه گذاری در این زمینه است.
باغستانی همچنین به موضوع آموزش از سوی شرکت به بهره برداران پرداخت و گفت در این زمینه هم لازم است شرکت بایر جدی تر عمل نموده و بیشتر از قبل وارد عمل شود که این امر باعث خواهد شد جایگاه بایر در جامعه ایرانی باز شود.
در ادامه آقای ژان وارتیس از توضیحات شفاف و واضح ذکر شده توسط دکتر باغستانی تشکر نمود و اظهار کرد تمامی موارد مورد درخواست بصورت نکته به نکته بررسی و اقدام لازم در خصوص آن انجام خواهد شد.
در خاتمه تفاهم نامه هفت ماده ای فی مابین توسط آقای مهندس یحیی ابطالی معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان و سرکار خانم دکتر عنایتی ،مدیر عامل شرکت بایر پارسیان به امضاء رسید.

باغستانی-بایر

باغستانی-بایر

باغستانی-بایر

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/rRdUUk

مطالب مرتبط

رئیس انجمن تولید کنندگان سموم کشاورزی گفت: سه سال پیش شرکت بایر آلمان از ایران رفت اما امروز سموم کشاورزی با کیفیت تری نسبت به آنها تولید می کنیم. به ...
بایر، شرکت عظیم سازنده آفت کش ها و علف کش ها اعلام کرد که محصولات بر اساس گلایفوسیت را از بازار مصارف خانگی (چمن و باغچه) حذف خواهد کرد. این شرکت وعده داده ...
درخواست فرجام خواهی شرکت بزرگ آفت کش سازی بایر در رابطه با قانون ممنوعیت حشره کش های تولیدی این شرکت توسط اتحادیه اروپا که متهم به از بین بردن و کاهش جمعیت زنبورهای ...
سهامداران آلمانی شرکت بایر از این شرکت به علت خرید 63 میلیارد دلاری شرکت آمریکایی مونسانتو در سال 2018 شکایت کردند. دو شرکت حقوقی از طرف سهامداران آلمانی این شکایت را به دادگاهی ...
No Thoughts on امضاء تفاهم نامه توسعه همکاری بین سازمان حفظ نباتات و شرکت بایر پارسیان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>