جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, اصفهان, ایران  »   کنفرانس بین المللی ‘تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک’ در اصفهان برگزار شد
11 آبان 1395 , ساعت 17:10

روز سه‌شنبه و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)

کنفرانس بین المللی ‘تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک’ در اصفهان برگزار شد

کنفرانس بین‌المللی 'تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک' روز سه‌شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار ‌شد

کنفرانس بین‌المللی ‘تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک’ روز سه‌شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار ‌شد.

این کنفرانس با حضور پژوهشگران و کارشناسان داخلی و خارجی از کشورهای ایران، استرالیا، ایتالیا، آلمان، هلند، هند و نیجریه برگزار شد.

هدف از برگزاری این کنفرانس، فراهم آوردن محیطی مناسب برای ارائه و تبادل آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در زمینه تولید محصولات ارگانیک، ایجاد ارتباط بیشتر و فراهم آوردن بستر مناسب برای ایجاد تعامل های علمی پویا، ارتقای سطح علمی دانشجویان و شرکت کنندگان در همایش و ایجاد پویایی و انگیزه مشارکت در فعالیت های علمی دانشجویی است.

محورهای این کنفرانس بین المللی شامل تبیین ضرورت انجام تحقیق ها و رویکردهای دانش بنیان برای توسعه کشاورزی ارگانیک، تبیین جنبه های خلاق محور و جامع نگر در سیستم های کشاورزی ارگانیک،معرفی انجمن جهانی تحقیقات کشاورزی ارگانیک- آیزو فار (ISOFAR) و نقش آن در توسعه علمی جنبش جهانی ارگانیک و تجزیه و تحلیل های اقتصادی برای توسعه بازار محصول های غذایی ارگانیک است.

جنبه‌های علمی و تحقیق های کاربردی برای تولیدهای گیاهی ارگانیک(حاصلخیزی خاک، مدیریت آفات و تولید بذر ارگانیک)، جنبه‌های علمی و تحقیقات کاربردی برای تولید محصول های و فرآورده های دامی ارگانیک و روش‌های دانش‌محور برای ارزیابی جنبه‌های اجتماعی تولید و مصرف محصول های ارگانیک از دیگر مباحث مطرح شده در کنفرانس بین المللی تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک در اصفهان است.

رئیس انجمن جهانی تحقیقات کشاورزی ارگانیک (ISOFAR ) در این نشست گفت: کشاورزی ارگانیک می تواند به حل چالش های آینده در زنجیره غذایی جهانی کمک کند.
‘جرالد رامان’ (Gerold Rahmann) با اشاره به اهمیت پژوهش در عرصه کشاورزی ارگانیک افزود: برای انجام تحقیق ها در این زمینه لازم است شبکه قدرتمندی بین دولت، دانشگاه ها و انجمن های تخصصی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه صدها انجمن ها در زمینه کشاورزی ارگانیک در ۱۷۰ کشور برای حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار کشاورز فعالیت می کنند، اظهار کرد: نوزدهمین کنفرانس جهانی کشاورزی ارگانیک با هدف معرفی جدیدترین دستاوردهای این انجمن ها نهم تا یازدهم نوامبر سال ۲۰۱۷ در دهلی نو کشور هند برگزار می شود.

این پژوهشگر آلمانی، برخی از چالش های آینده کشاورزی در دنیا را تامین غذای کافی و مقرون به صرفه، به پایان رسیدن منابع انرژی فسیلی، تغییر اقلیم، جلوگیری از آلودگی آب، هوا و خاک و تغییر عادت های غذایی خواند و گفت: کشاورزی ارگانیک در حل این چالش ها تاثیر بسزایی دارد.

رامان با بیان اینکه محصول های ارگانیک با حفظ سلامت و محیط زیست،کیفیت زندگی انسان را بهبود می بخشد، افزود: لازم است به پژوهش در این عرصه توجه جدی شود زیرا محصول های ارگانیک یک روش پایدار برای تولید غذاست.

رئیس کنفرانس بین المللی تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک نیز در این کنفرانس با اشاره به چالش های زیست محیطی و امنیت غذایی گفت: این چالش ها سلامت بشریت را به اشکال مختلف تهدید می کند که محصول های ارگانیک یکی از راه های جلوگیری از این تهدید است.

سیدمحمد امیری بااشاره به هدف فعالیت های انجمن جهانی کشاورزی ارگانیک افزود: تولید غذا با کیفیت بالا و به اندازه کافی، همگامی با طبیعت و حفظ محیط زیست، داشتن هوا، غذا و زندگی سالم، استفاده سالم از آب و منابع آبی و حفظ خاک در دراز مدت از جمله این اصول است.

وی با اشاره به برخی چالش های استان اصفهان اظهار کرد: این استان با خشکسالی، کمبود منابع آبی و خشک شدن رودخانه زاینده رود مواجه است که محصول های کشاورزی و حاصلخیزی خاک را تهدید می کند.
امیری اضافه کرد: امروز بیشتر از آب های زیرزمینی با عمق ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر برای کشاورزی استفاده می شود که مسائل خاص خود را به همراه دارد و از تهدیدهای کشاورزی بشمار می آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با اظهار امیدواری به اینکه این کنفرانس در ارائه راهکارهای جدید برای بهبود وضعیت موجود موثر باشد، افزود: موضوع محصول های ارگانیک در حال تبدیل شدن به فرهنگ در کشور ماست و جمهوری اسلامی بطور جدی به این عرصه شده است.
امیری با بیان اینکه گام های موثری در این زمینه در کشور برداشته شده است، تصریح کرد: با این حال لازم است با هماهنگی و همکاری بیشتر ارگان های مرتبط، کارهای بزرگتری انجام شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های دانشگاه آزاد اصفهان در زمینه کشاورزی ارگانیک گفت: این دانشگاه با ۲۰ هزار دانشجو و یکهزار و ۵۰ استاد، دارای ۲۰ مرکز تحقیقاتی مجوز دار است که تعدادی از آنها در زمینه بذر، کشاورزی ارگانیک، تولیدهای گلخانه ای، گیاهان دارویی و آب فعالیت می کنند.

لازم به ذکر است، بعدازظهر امروز نیز شش سخنرانی کلیدی در این کنفرانس ارائه می شود.
کنفرانس بین‌المللی تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک عصر امروز سه‌شنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به کار خود پایان می دهد.

مواد غذائی ارگانیک (Organic) به آن دسته از مواد غذایی گفته می شود که عاری از مواد شیمیایی و مصنوعی همچون آفت کش‌ها، سموم، نگهدارنده‌ها و کودهای شیمیایی باشد.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/WoZiNR

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on کنفرانس بین المللی ‘تحقیقات و نوآوری در کشاورزی ارگانیک’ در اصفهان برگزار شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>