پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, اردبیل, استان ها  »   بارش برف 110 میلیارد ریال به باغات استان اردبیل خسارت وارد کرد
12 آبان 1395 , ساعت 11:39

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل:

بارش برف ۱۱۰ میلیارد ریال به باغات استان اردبیل خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: بارش برف اخیر 110 میلیارد ریال به باغات استان بویژه در مناطق مشگین شهر، خلخال و گیوی خسارت وارد کرده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: بارش برف اخیر ۱۱۰ میلیارد ریال به باغات استان بویژه در مناطق مشگین شهر، خلخال و گیوی خسارت وارد کرده است.

مسعود امامی یگانه روز چهارشنبه افزود: علاوه بر این تاسیسات برق، درختان سطح شهر و درختان سیب اردبیل و ۲ مرغداری و دامداری خسارت سنگینی را متحمل شدند که برای جبران این خسارت ها تلاش می شود.
وی با بیان اینکه این خسارت ها موجب کاهش تولید میوه در سال آینده می شود افزود: بیشترین میزان خسارت در منطقه زرج آباد شهرستان کوثر، خلخال و مشگین شهر به باغات میوه وارد شده است.
امامی با اشاره به جبران خسارت های وارد شده به باغات میوه و دیگر تاسیسات گفت: دولت برای جبران خسارت ها در کشور ۱۳ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال به صندوق بیمه کشاورزی اختصاص داده که سهم هر استان براساس میزان خسارت ها مشخص و تخصیص داده می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از آمادگی دستگاه های ذی ربط برای مقابله با بحران بخصوص بارش برف در چند روز آینده خبر داد و افزود:با توجه به اینکه از امروز بعد از ظهر بارش برف دوباره آغاز می شود و در مرکز و جنوب استان هم کولاک پیش بینی شده لازم است اکیپ های راهداری بصورت آماده باش در جاده ها مستقر شوند .
امامی اضافه کرد:به رانندگان توصیه می شود در هنگام رانندگی از زنجیر چرخ استفاده کرده و احتیاط لازم را رعایت و مردم هم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت سفر ضروری لباس گرم به همراه داشته باشند.
وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر داخل شهر اردبیل افزود: نیروهای شهرداری برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر در سطح شهر آمادگی دارند اما لازم است مردم خود با نیروهای شهرداری همکاری کنند و برف بام را در داخل کوچه نریزنند تا مشکلی بر تردد مردم و خودروها در داخل کوچه ها پیش نیاید.

به گزارش ایرنا بارش برف اخیر در استان اردبیل بیشتر بر درختان سطح شهر و سیم های برق و باغات میوه خسارت وارد کرد که بر اساس برآورد اولیه و اعلام شرکت توزیع برق و شهرداری اردبیل این خسارت در سیم های برق هفت میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال، درختان سطح شهر ۲۰ میلیارد ریال و باغات میوه ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/7LkQHr

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه میانه گفت: بارش برف و سرمازدگی به دو هزار و ۴۰ هکتار از اراضی باغی این شهرستان خسارت سنگینی وارد کرده است. شهرام ایرانی پور شنبه با اعلام این خبر اظهار ...
No Thoughts on بارش برف ۱۱۰ میلیارد ریال به باغات استان اردبیل خسارت وارد کرد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>