محصولات کشاورزی کد استاندارد می‌گیرند

استاندارد

چاپ

مدیرکل دفتر ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد در تفاهمی با سازمان استاندارد از این پس همه محصولات کشاورزی پس از تأیید کلینیک‌های گیاه‌پزشکی کد استاندارد می‌گیرند.
بهمن امیری لاریجانی در مورد پیگیری سلامت محصولات کشاورزی و باقیمانده سموم بر روی این محصولات اظهار داشت: برای تأمین سلامت محصولات کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان ملی استاندارد برقرار کرده‌ایم که از این پس همه محصولات کشاورزی آرم استاندارد داشته باشند، تا امکان رهگیری از تولید تا توزیع وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، مشخص می‌شود که محصول در کدام استان و کدام باغ تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: قبل از نصب آرم استاندارد، کد ۱۶ رقمی از سوی سازمان حفظ نباتات روی محصول درج می‌شود که کلینیک‌های گیاه‌پزشکی با نمونه‌گیری از محصول و انجام آزمایش‌های مختلف از جمله باقی‌مانده سموم آن را تأیید خواهند کرد.

مدیرکل دفتر ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: پس از تأیید آزمایشگاه‌های گیاه‌پزشکی، محصول وارد فرآیند استاندارد می‌شود و اگر بتواند رده‌های بالای استاندارد را هم طی کند، گواهینامه ارگانیک را هم دریافت خواهد کرد.

وی همچنین از همکاری مشترک با شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی برای تولید محصولات ارگانیک در کشور خبر داد و گفت: در بسیاری از استان‌ها می‌توانیم محصول سالم و بدون استفاده از آفت‌کش‌ها را تولید کنیم، به شرط آنکه از ابتدا پیش‌شرط‌ های تولید سالم از جمله تهیه نهال مرغوب و استاندارد، انجام آزمایشات خاک را رعایت کنیم.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/NcDyNZ