پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   لزوم تشریح راه‌های جلوگیری از خطر سرمازدگی در مرکبات در فریدونکنار
15 آبان 1395 , ساعت 17:38

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تاکید کرد

لزوم تشریح راه‌های جلوگیری از خطر سرمازدگی در مرکبات در فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار بر لزوم تشریح راه‌های جلوگیری از خطر سرمازدگی در مرکبات در این شهرستان تاکید کرد

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار بر لزوم تشریح راه‌های جلوگیری از خطر سرمازدگی در مرکبات در این شهرستان تاکید کرد.
محمدرضا ضیایی امروز  در این ارتباط اظهار کرد: باغداران فریدونکناری می‌توانند با آگاهی از تاریخچه‌های شروع و خاتمه یخبندان، نوع یخبندان، تاریخ کاشت و نیز راه‌های جلوگیری از خطر سرمازدگی، خسارات وارده به درختان مرکبات را تا حدود زیادی کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه یخبندان، سرمازدگی و سرمای زودرس پائیزه و دیررس بهاره همواره خسارات زیادی بر محصولات کشاورزی وارد می‌کند، افزود: کاشت درخت‌ها در مناطق مرتفع توصیه می‌‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: هوای سرد به سمت پائین جریان می‌یابد و بهترین منطقه مرکبات ­خیز شمال ایران را دامنه کوه‌­ها تشکیل می­‌دهند.

وی بیان کرد: کاشتن نهال­‌ها و پایه‌های مقاوم به سرما و همچنین کم کردن پوشش علف‌های هرز در باغ به این دلیل که گرمای خاک و هوا بتواند بهتر جریان یابند و هوای سرد خارج و خاک با تابش خورشید گرم شود، از جمله اقدامات مناسب است.

ضیایی خاطرنشان کرد: پخش کردن کودهای دامی به طور کامل پوسیده در سطح خاک و حاشیه سایه‌انداز درختان، به دلیل گرما­زا بودن فعالیت میکرو­ارگانیسم­‌ها، خطر سرمازدگی را کاهش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار استفاده از کودهای پتاسیم شامل سولفات پتاسیم، نیترات پتاسیم، سولو پتاس در دوره‌های انتهای رشد، استفاده از قارچکش‌های مسی برای کنترل باکتری‌های یخ‌ساز، قبل از بروز سرما، پوشاندن تنه درختان با دوغاب آهک شامل چهار کیلو در بشکه ۲۰۰ لیتری و ایجاد بادشکن به طور عمود در جهت باد با کاشت درختان سوزنی برگ را از راهکارهای موثر در کاهش خطر سرمازدگی درختان مرکبات بیان کرد.

وی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با تهیه و توزیع اطلاعیه ترویجی و نیز ارسال پیامک به عموم باغداران راه‌های جلوگیری از خطر سرمازدگی درختان مرکبات را اطلاع‌رسانی کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/LKcQCZ

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که "تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود" این ضرب المثل درخصوص محصولات کشاورزی هم صدق می کند و تا یک کشاورز با هزار زحمت و ...
با اجرای موفقیت آمیز طرح پژوهشی با سرمازدگی تعدادی از باغات انار ساوه مقابله شد. خانم دکتر نصیری مقدم پژوهشگر عرصه بیوتکنولوژی درباره این طرح گفت: پس از تحقیق و ...
کارشناس باغبانی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یخ آب زمستانه روشی قدیمی و موثر برای کاهش تاخیر در گل دهی درختان است. مهرپویان گفت: اگر در زمستان کاهش دما طبیعی انجام ...
سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
No Thoughts on لزوم تشریح راه‌های جلوگیری از خطر سرمازدگی در مرکبات در فریدونکنار

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>