پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمانشاه  »   کشف 40 تن انواع سموم و کود‌ شیمیایی فاسد در کرمانشاه
16 آبان 1395 , ساعت 10:52

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خبر داد:

کشف ۴۰ تن انواع سموم و کود‌ شیمیایی فاسد در کرمانشاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، 40 تن انواع سموم و کود‌ شیمیایی فاسد شده در یکی از شهرک‌های حاشیه شهر کرمانشاه کشف و ضبط شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، ۴۰ تن انواع سموم و کود‌ شیمیایی فاسد شده در یکی از شهرک‌های حاشیه شهر کرمانشاه کشف و ضبط شد.
داریوش جودکی امروز در کرمانشاه اظهار داشت: در یکی از شهرک‌های حاشیه شهر کرمانشاه انباری از سموم و کودهای شیمیایی فاسد شده کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه کالای فاسد کشف شده در حدود ۴۰ تن است، بیان کرد: کالای کشف شده سموم و کود‌ شیمیایی که فاقد شناسنامه و کاربردهای کشاورزی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از معدوم کردن کالای کشف شده خبر داد و ادامه داد: استفاده از این سموم برای کشاورزان کشت آن‌ها را خراب می‌کند و سازمان جهاد کشاورزی محصول را تایید نمی‌کند.

 

 

تاکید بر ضرورت استفاده از کودهای شیمیایی دارای شناسنامه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کشاورزان خواست از کودهای شیمیایی دارای شناسنامه، استفاده کنند.

سید‌افشین صفوی اظهار داشت: کشاورزان به هنگام خرید هر گونه کود زیستی، آلی و شیمیایی به برچسبی که روی بسته کود است دقت کنند.

این مسؤول با بیان اینکه بر روی بسته‌های کود‌ شیمیایی یک شماره ثبت مواد کودی است، گفت: این شماره ثبت شده برروی بسته کودی توسط موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی به تولید کنندگان داده می‌شود.

صفوی از کشاورزان خواست شماره ثبت شده برروی بسته کودی را به سمانه ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ پیامک کنند و ادامه داد: در صورتی که کد مورد تایید واقع شد اقدام به خریداری کود کنند، اما چنانچه در جواب پیامک متنی با‌عنوان «اطلاعات دریافت نشد» ارسال شد مطمئن باشند کود مورد نظر تقلبی و جعلی است و از خریداری آن جدا خودداری کنند.

 

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/ocZSs6

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کارگاه آموزشی مبارزه با آفت بلوط در باشت خبر داد و گفت: سرانه جنگل های کهگیلویه و بویراحمد 1.25 هکتار است که بیشترین ...
زاگرس رشته‌کوهی است که از غرب تا جنوب‌غربی ایران امتداد دارد. حیات وحش منطقه زاگرس اگر نه بی‌نظیر که کم‌نظیر است، به‌گونه‌ای که این منطقه وسیع یکی از مراکز شناخته‌شده جهان از نظر ...
معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور مهترین چالش‌های مرتبط با استفاده از آفت کش‌ها و باقیمانده سموم در کشور را کمبود منابع مالی لازم در جهاد کشاورزی جهت کنترل باقیمانده سموم و ...
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان گفت: این تصور ذهنی نادرست برخی کشاورزان که تنها راه کنترل آفات و بیماری‌های باغات و مزارع استفاده از سموم شیمیایی است، مسلماً عواقب ناگواری به ...
No Thoughts on کشف ۴۰ تن انواع سموم و کود‌ شیمیایی فاسد در کرمانشاه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>