پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   ملخ آسیایی در سیستان ظرف 10 روز مهار شد
19 آبان 1395 , ساعت 9:37

ملخ آسیایی در سیستان ظرف ۱۰ روز مهار شد

حمله ملخ آسیایی به منطقه هیرمند سیستان با واکنش سریع سازمان حفظ نباتات کشور در سطح 6 هزار هکتار و ظرف ده روز کنترل شد

حمله ملخ آسیایی به منطقه هیرمند سیستان با واکنش سریع سازمان حفظ نباتات کشور در سطح ۶ هزار هکتار و ظرف ده روز کنترل شد.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس سعید معین مدیر مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام این مطلب، گفت: امسال برای نخستین بار با حمله ملخ آسیایی از افغانستان به منطقه هیرمند سیستان روبرو شدیم که با مبارزه به موقع با این آفت مهاجر از اواخر شهریور تا اوایل مهر ماه از خسارات در اراضی کشاورزی جلوگیری شد.
وی افزود: برای مبارزه با ملخ آسیایی علاوه بر امکانات استانی، امکانات و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور ظرف ۴۸ ساعت به منطقه سیستان ارسال شدند.
معین با بیان این که ملخ آسیایی دومین آفت پس از ملخ دریایی است که قدرت مهاجرت وسیع دارد، اظهار داشت: ملخ آسیایی به غلات حمله می کند و در عین حال به سایر گیاهان سبز مثل سبزی و صیفی آسیب می زند.
وی ادامه داد: ملخ آسیایی در طول عمر خود قادر است صدها کیلومتر پرواز کند و جزو آفات عمومی محسوب می شود.
مدیرمبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: اگر افغانستان مبارزه قابل قبولی با این آفت داشته باشد، دیگر نیازی به مبارزه با آن در ایران نیست.
وی خاطر نشان کرد که آخرین بار نزدیک به ۵۰ سال پیش این آفت از سمت روسیه وارد ایران و در منطقه آستارا و رشت با آن مبارزه شد.
معین در مورد برنامه مبارزه با آفات عمومی گفت :این سازمان سال گذشته طرحی را به معاونت امور تولیدات زراعی برای مقابله با ملخ صحرایی و ملخ های بومی ارایه داده است.
وی اعتبار این طرح را ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی کرد.
معین گفت: چنانچه یکی از استان های کشور با هجوم آفات عمومی روبرو شود از امکانات همان استان و اگر ابعاد مشکل وسیع باشد سازمان حفظ نباتات کشور ورود پیدا می کند و اگر وضعیت اضطراری باشد از امکانات ستاد بحران کشور کمک می گیریم.
معین اذعان داشت: ستاد بحران در بسیاری از کشورها تعریف نشده و این نقطه قوت برای مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی در ایران محسوب می شود و می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/ofCacX

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on ملخ آسیایی در سیستان ظرف ۱۰ روز مهار شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>