پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   برگزاری دوره آموزشی مهارتی سرمازدگی مرکبات در فریدونکنار
19 آبان 1395 , ساعت 10:05

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار اعلام کرد

برگزاری دوره آموزشی مهارتی سرمازدگی مرکبات در فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از برگزاری دوره آموزشی مهارتی سرمازدگی مرکبات در این شهرستان خبر داد

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از برگزاری دوره آموزشی مهارتی سرمازدگی مرکبات در این شهرستان خبر داد.
محمدرضا ضیایی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: دوره آموزشی مهارتی سرمازدگی مرکبات در روستای ازباران از توابع دهستان امامزاده عبدالله این شهرستان برگزار شده است.

وی افزود: با تغییراتی که طی سال‌های اخیر در جو زمین به وجود آمده است، سرمازدگی در بسیاری از مناطق کشور به صورت بومی درآمده و همه ساله خسارت‌های فراوانی را به گیاهان و محصولات کشاورزی وارد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تصریح کرد: با توجه بیشتر به این مهم در شرایط کشور می‌توان از خسارت‌های ناشی از این پدیده جلوگیری و علاوه بر اقتصاد کشاورزان، به اقتصاد کشور نیز کمک کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه ایران در یکی از مناطق حادثه‌خیز کره زمین واقع شده است، بیان کرد: از ۴۰ نوع بلای طبیعی شناخته شده در جهان، بیش از ۳۰ نوع آن در ایران وجود دارد.

ضیایی ادامه داد: سرمازدگی یکی از پدیده‌های جوی است که با وجود قابل پیش‌بینی بودن آن در ردیف حوادث غیرمترقبه تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: آشنایی با خسارات سرمازدگی و راه‌های مقابله با آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار دوره آموزشی مهارتی سرمازدگی مرکبات را در روستای ازباران از توابع دهستان امامزاده عبدالله این شهرستان برگزار کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: در این دوره مهارتی که با حضور جمعی از بانوان روستایی برگزار شد، کارشناس مرکز جهاد کشاورزی دهفری درباره انواع خسارت سرما در میوه مرکبات شامل سرمازدگی و خسارت وارده به پوست و گوشت میوه، روش‌های کاهش خسارت سرما از جمله کاشت نهال در زمین‌های مرتفع و به صورت جوی و پشته و استفاده از پایه و پیوند‌های مقاوم به سرما اطلاع‌رسانی کرده است.

ضیایی گفت: درباره پخش کردن کودهای دامی پوسیده در سطح خاک و حاشیه سایه‌انداز درختان به دلیل گرمازا بودن فعالیت میکروارگانیسم‌ها، از بین بردن علف‌های هرز در زمستان تا با خروج هوای سرد، خاک با تابش خورشید گرم شود، تأمین رطوبت به حد کفایت، ایجاد پوشش روی تنه درختان به‌ویژه درختان جوان با کاه و کلش، پلاستیک، گونی، پوشاندن تنه درختان با دوغاب آهک شامل چهار کیلو در بشکه ۲۰۰ لیتری، استفاده از کودهای پتاسیم در دوره‌های انتهای رشد توضیحات لازم بیان شده است.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/Z1vAaj

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

حتما این ضرب المثل را شنیده‌اید که "تا گوساله گاو شود، دل صاحبش آب شود" این ضرب المثل درخصوص محصولات کشاورزی هم صدق می کند و تا یک کشاورز با هزار زحمت و ...
با اجرای موفقیت آمیز طرح پژوهشی با سرمازدگی تعدادی از باغات انار ساوه مقابله شد. خانم دکتر نصیری مقدم پژوهشگر عرصه بیوتکنولوژی درباره این طرح گفت: پس از تحقیق و ...
کارشناس باغبانی جهادکشاورزی استان قزوین گفت: یخ آب زمستانه روشی قدیمی و موثر برای کاهش تاخیر در گل دهی درختان است. مهرپویان گفت: اگر در زمستان کاهش دما طبیعی انجام ...
سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
No Thoughts on برگزاری دوره آموزشی مهارتی سرمازدگی مرکبات در فریدونکنار

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>