پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   180 دستاورد سازمان تحقیقات کشاورزی در کشور تجاری سازی شده است
27 آبان 1395 , ساعت 9:29

معاون وزیر کشاورزی:

۱۸۰ دستاورد سازمان تحقیقات کشاورزی در کشور تجاری سازی شده است

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تاکنون 180 دستاورد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در کشور تجاری سازی شده است

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تاکنون ۱۸۰ دستاورد سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی در کشور تجاری سازی شده است.
اسکندر زند روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از نخستین کارخانه تولید خوراک دام از سرشاخه های نیشکر کشور در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول افزود: امروزه در هزاره سوم اهدافی چون کاهش فقر،افزایش تولید، افزایش کیفیت تولید و پایداری سیستم مورد نظر است .
وی با اشاره به اینکه امروزه از کشاورزی به نام سیستم غذا کشاورزی یاد می شود گفت:با وجود اینکه در رسانه ها سخن از انحراف در تحقیقات و انگیزه ها به میان می آید ولی عملا در سازمان تحقیقات انحراف خاصی وجود ندارد و این مراکز در خدمت بخش کشاورزی بوده اند و اهداف بخش مورد غفلت قرار نگرفته اند .
زند گفت:تحقیقات کاربردی،آموزش،ترویج ،تولید محصولات فناورانه ،نظارت و پایش در برخی امور حاکمیتی و حفظ ذخایر از وظایف سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می باشد که سالانه ۱۵۰ دستاورد جدید را به همراه دارد وعمده آنها تولید بذر، سموم، نهال جدید ،واکسن و دیگر دستورالعمل های گیاه پزشکی می باشد .
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای سالانه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی درقالب کتابچه ای منتشر می شوند گفت:در حال حاضر حدود ۳۵ دستاورد قابل تجاری سازی در سازمان وجود دارد که در برنامه های آینده به مرحله اجرایی درخواهند آمد.
وی گفت:خوشبختانه در حال حاضر دانش بخش کشاورزی در کشور وجود دارد ولی مشکل عمده بخش کشاورزی در حوزه نوآوری است و دانش های فراگرفته شده به مرحله اجرا در نمی آید .
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:در حال حاضر ضایعات بسیاری در کشور وجود دارد که علم و دانش لازم برای استفاده از آنها در راستای توسعه و خودکفایی فراهم است و باید عملیاتی شوند که استفاده از سرشاخه های نیشکر برای خوراک دام یکی از این تحقیقات است که اکنون به مرحله بهره برداری درآمد و می تواند شروعی خوب برای توسعه این بخش باشد زیرا نیمی از مصرف تغذیه دام از ضایعات تامین می شود .
وی ادامه داد:ظرفیت های زیادی برای استفاده از ضایعات برای تغذیه دام داریم که باید از آنها استفاده شود ضمن اینکه باید با افزایش کیفیت امنیت غذایی را نیز مدنظر قرار داد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/zYkeV4

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
با اجرای تفاهم نامه آموزشی ترویجی ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی، زمینه مشارکت زنان روستایی در تولید و کاربرد زنبور تریکوگراما برای کنترل کرم ساقه خوار برنج فراهم گردید. به دنبال ...
در دیدار مشترک خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تاکید شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ...
رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند گفت: سه رقم جدید چغندر مقاوم به ریزومانیا، پوسیدگی ریشه و نماتد معرفی و به‌زودی وارد بازار می‌شود. داریوش طالقانی رئیس موسسه ...
No Thoughts on ۱۸۰ دستاورد سازمان تحقیقات کشاورزی در کشور تجاری سازی شده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>