پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   خسارت حدود 137 میلیارد تومانی بارش برف به باغداران قائمشهری
6 آذر 1395 , ساعت 14:03

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر گفت:

خسارت حدود ۱۳۷ میلیارد تومانی بارش برف به باغداران قائمشهری

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر گفت که بارش برف شدید پاییزی روزهای گذشته به باغداران این شهرستان 137 میلیارد و 440 میلیون تومان خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر گفت که بارش برف شدید پاییزی روزهای گذشته به باغداران این شهرستان ۱۳۷ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

فرزین فرهادی افزود: در ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتاراز باغهای شهرستان ۲۲۰ هزار تن محصولات برداشت نشده است که ۳۵ درصد آن خسارت دیده است .
وی افزود : همچنین در قسمت کلزا از ۳۶۴ هکتار زمین که برآورد تولید ما در بخش کلزا ۷۲۸ تن بوده است برف و سرما به ۳۰ درصد محصولات کلزاکاران خسارت جدی وارد کرده است.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر برآورد خسارت در قسمت مرکبات و کلزا ۷۷ میلیارد تومان است.
فرهادی با اشاره به اینکه از هزار و ۵۲۰ هکتار زمین حدود ۴۰ درصد از سرشاخه های مرکبات دچار خسارت و شکستگی شده اند ، افزود : برآورد خسارت ان ۵۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان است.
وی ادامه داد: همچنین در بخش سبزیجات از ۲۰۰ هکتار زمین ۱۰۰ درصد محصولات دچار آسیب و خسارت شده است که برآورد خسارت در این قسمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر با بیان اینکه در قسمت انواع نهال های مرکبات از ۸۳ هکتار زمین ۲۰ درصد ان خسارت دیده است ، افزود : همچنین از انواع گل و گیاه زینتی از ۵ هکتار زمین ۳۵ درصد ان دچار خسارت شده است که ارزش خسارتها در مجموع به میزان ۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان است.
برف و سرمایی که هفته گذشته مازندران را فرا گرفت و باعث کاهش دمای هوا در برخی مناطق به ۱۵ درجه زیر صفر رسید ، خساراتی به باغداران مرکبات در استان وارد کرد.
محصول مرکبات در برابر سرمای کمتر از سه درجه زیر صفر حساس است که نه تنها سبب ماندگاری کمتر در انبارها می شود ، بلکه تلخی و فاسد شدن آن را هم افزایش می دهد.
باغداران مازندران چند شب گذشته را با روشن کردن اتش و نصب بادشکن از محصول مرکبات و درختان حفاظت و برخی از آنان هم محصولشان را پیش از موعود برداشت کردند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم اعلام کرد که دولت به باغداران خسارت دیده از برف و سرما تسهیلات کم بهره پرداخت می کند و بازپرداخت وام باغدارانی را که پیش از این تسهیلات دریافت کردند به تعویق می اندازد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/N66crg

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

برف و سرمازدگی روزهای گذشته که عمده آن در استان مازندران اتفاق افتاد، پیامدهای ناگواری برای بخش‌های مختلف کشاورزی به همراه آورد که رئیس سازمان کشاورزی این استان اعلام کرد: براساس برآوردهای اولیه حدود ۷۰۰ ...
مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به بازدید‌هایی انجام شده از باغ‌های مرکبات گفت: مرکبات روی درخت به مرحله تلخی نرسید و باغداران با آرامش نسبت به برداشت محصول اقدام کنند. سید احمد طاهری درباره میزان ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: خسارت اولیه برف و کولاک به بخش کشاورزی گلستان حدود ۱۹۸ میلیارد تومان برآورد شد. مختار مهاجر در رابطه با میزان خسارات وارده به باغات استان گلستان در اثر برف ...
No Thoughts on خسارت حدود ۱۳۷ میلیارد تومانی بارش برف به باغداران قائمشهری

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>